8 τροφές που σε βοηθούν να καταπολεμήσεις το άγχος.

Πολλές φορές τρώμε φαγητό όχι γιατί πεινάμε, αλλά για να μειώσουμε το άγχος μας, πιστεύοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα ανακουφιστούμε. Οι ακόλουθες υγιεινές τροφές μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις το άγχος σου, αλλά και να χάσεις βάρος, καθώς το άγχος και η αύξηση βάρους είναι έννοιες αλληλένδετες.

Φυλλώδη λαχανικάfilodilaxanika_adimetopisi_agxous

Τα φυλλώδη λαχανικά κάνουν καλό στο σώμα. Περιέχουν φολλικό οξύ, μία βιταμίνη που βοηθά να παραχθούν οι χημικές ουσίες του εγκεφάλου, η σεροτονίκη και η ντοπαμίνη που είναι υπεύθυνες για την καλή μας διάθεση. Όταν έχουμε υψηλά επίπεδα άγχους, θέλουμε αυτές οι χημικές ουσίες να ρέουν. Δοκίμασε σέσκουλο σοταρισμένο με ελαιόλαδο και σκόρδο, για να «ταρακουνήσεις» την διατροφή σου. Άλλες τροφές με φολλικό οξύ είναι τα σπαράγγια, το μπρόκολο, τα εσπεριδοειδή, τα λαχανάκια Βρυξελλών, και τα ξερά φασόλια garbanzo.

Γαλοπούλα

Το αμινοξύ τρυπτοφάνη που περιέχει η γαλοπούλα μπορεί να σε κάνει να νυστάξεις και να χαλαρώσεις. Στη συνέχεια, μετατρέπεται σε σεροτονίνη με αποτέλεσμα να σε κάνει να νιώθεις καλά. Συνδύασέ τη με σύνθετους υδατάνθρακες, για να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα.

Σολομόςsolomos_kai_katapolemisi_agxous

Αυτό το ψάρι είναι πολύ σημαντικό για την διατροφή μας. Όταν αισθανόμαστε εξουθενωμένοι, τα σώματά μας παράγουν την κορτιζόλη, μία ορμόνη που ανάμεσα σε άλλες ανεπιθύμητες και δυσμενείς αντιδράσεις,  έχει συνδεθεί και  με το επιπλέον λίπος στην κοιλιά. Ο σολομός περιέχει τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία μειώνουν το άγχος, την νευρικότητα και την κατάθλιψη, καταπολεμώντας την κορτιζόλη. Επίσης, ο σολομός περιέχει βιταμίνη D, που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την διάθεσή μας, καταπολεμά την κατάθλιψη και  συμβάλλει στην καύση του λίπους.

Μύρτιλο mirtilo_katapolemisi_agxous

Το Μύρτιλο πρέπει οπωσδήποτε να αποτελεί μέρος της διατροφής σου, καθώς είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

Βοηθά στην παραγωγή της ντοπαμίνης, της χημικής ουσίας που καταπολεμά το άγχος. Επιπλέον, είναι πολύ νόστιμο. Μπορείς να το φας μόνο του ή να το βάλεις στο γιαούρτι ή ακόμα και να το ανακατέψεις με νιφάδες βρώμης. Αν θέλεις ένα σνακ όπου και αν βρίσκεσαι, δοκίμασε αποξηραμένο μύρτιλο.

Νιφάδες βρώμης

Οι νιφάδες βρώμης είναι ένας άλλος προμηθευτής σεροτονίνης που θα σε ηρεμήσει και θα σου βελτιώσει τη διάθεση. Αν δεν σου αρέσουν οι νιφάδες βρώμης, δοκίμασε να βάλεις την βρώμη σε γάλα όλη την νύχτα και να την καταναλώσεις το πρωί, όταν θα το έχει απορροφήσει. Εκτός από το γεγονός ότι θα ενισχύσεις την σεροτονίνη σου, η προετοιμασία του πρωινού από το βράδυ θα μειώσει το άγχος σου τις πρώτες πρωινές ώρες.

Αβοκάντοavokado_kai_katapolemisi_agxous

Τα αβοκάντο ανακουφίζουν από το στρες, καθώς περιέχουν βιταμίνη Β η έλλειψη της οποίας σύμφωνα με έρευνες προκαλεί άγχος. Επειδή είναι εξαιρετικά γευστικά, μπορούν να αντικαταστήσουν τη μαγιονέζα που χρησιμοποιείς στα σάντουιτς. Είναι, επίσης, πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Σπόροι

Οι σπόροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και να μειώσουν το άγχος. Ο λιναρόσπορος και οι αλεσμένοι σπόροι chia περιέχουν υψηλή ποσότητα σε υγιή ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Μπορούν να μπουν σε σαλάτες, σούπες και στο γιαούρτι.

Τσάιxamomili_kai_agxos

Και μόνο στη σκέψη ότι πίνουμε μια ζεστή κούπα τσάι χαλαρώνουμε. Βάλε στο πρόγραμμά σου το πράσινο ή μαύρο τσάι και το χαμομήλι και διάλεξε αυτό που σου αρέσει περισσότερο. Άλλωστε όλα είναι πολύ σημαντικά με ευεργετικά αποτελέσματα. Έρευνες έχουν δείξει ότι το χαμομήλι και το τσάι συμβάλουν στη μείωση των συμπτωμάτων άγχους. Παρόμοια έρευνα στην Ιαπωνία κατέδειξε ότι η κατανάλωση 5 φλιτζανιών πράσινο τσάι κάθε μέρα μπορεί να οδηγήσει σε 20%μείωση του στρες.

Αν ανήκεις σε αυτούς που νιώθουν εξουθενωμένοι έχοντας πιει καφέ, σκέψου όλα τα παραπάνω και κατανάλωσε ροφήματα χωρίς καφεΐνη.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *