7 Τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το ψυγείο!

Η υγεία μας καθορίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από το τι τρώμε. Έτσι ανάλογα με το πόσο κυρίαρχες είναι οι υγιεινές τροφές στο ψυγείο μας τόσο πιο θωρακισμένος είναι ο οργανισμός μας.

Αυγά. Ξεκινάμε με το αυγό διότι είναι μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης αφού διαθέτει και τα 9 αμινοξέα που χρειάζονται τα κύτταρά μας για να δημιουργηθούν ενώ ο κρόκος συγκεκριμένα περιέχει μία μεγάλη γκάμα βιταμινών και άλλων μικροστοιχείων που χρειάζεται ο οργανισμός μας καθημερινά. Προσοχή στην υπερβολική κατανάλωση του κρόκου διότι μπορεί εύκολα να αυξήσει την χοληστερίνη μας. 1-2 αυγά και δει βραστά ανα ημέρα είναι ιδανική ποσότητα για τον καθένα μας.

Γαλακτοκομικά. Το γιαούρτι και το τυρί είναι άριστες πηγές ασβεστίου, απαραίτητο θρεπτικό στοιχείο για την αναδόμηση των οστών και των δοντιών μας. Τα γαλακτοκομικά επίσης είναι και πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης ενώ αν επιλέξουμε προϊόντα χαμηλών λιπαρών αποφεύγουμε το περιττό λίπος χωρίς να στερούμαστε όλων των προαναφερθέντων πλεονεκτημάτων.

Ψάρια. Τα ψάρια είναι μία άριστη πηγή τόσο πρωτεϊνών όσο και πλήθους άλλων βιταμινών και μετάλλων. Απαραίτητη τροφή για μία υγιής ισορροπημένη διατροφή. Πηγή πλούσια σε λιπαρά Ω3, απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Τα Ω3 είναι Λιπαρά τα οποία ο οργανισμός μας από μόνος του δεν έχει τη δυνατότητα να τα παράγει αλλά τόσο χρήσιμα για αυτόν αφού μία από τις πολλές τους ιδιότητες είναι να μειώνουν την κακή χοληστερίνη σε φυσιολογικά επίπεδα. Μία καλή συχνότητα κατανάλωσης ψαριών που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του οργανισμού μας είναι τουλάχιστον 2 γεύματα ανα εβδομάδα.

Κρέας. Το κρέας είναι άλλη μία πλούσια πηγή πρωτεϊνών. Ο σίδηρος, το ασβέστιο και άλλα βασικά θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε πληθώρα στο κρέας, το κάνουν απαραίτητη τροφή για την τροφοδότηση των κυττάρων όλου του σώματός μας. Φυσικά το κακό με το κρέας είναι τα λιπαρά που προσφέρει τα οποία αν δεν περιορίσουμε στη διατροφή μας θα αυξήσουν την κακή χοληστερίνη στο αίμα μας, φράζοντας τις αρτηρίες μας, με ότι επακόλουθο αυτό συνεπάγεται για την υγεία μας.

Λαχανικά και χόρτα. Οι βιταμίνες που περιέχονται στα διάφορα λαχανικά σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμίδες που διαθέτουν ορίζουν τα λαχανικά ως μία βασική τροφή που μπορεί να συνδυάζεται άριστα με κάθε γεύμα της ημέρας σε καθημερινή βάση χωρίς να επιβαρύνουν τον οργανισμό μας. Οι φυτικές ίνες και οι υδατάνθρακες που περιέχονται στα λαχανικά βοηθούν τον οργανισμό μας να έχει ενέργεια, να γίνεται καλύτερη λειτουργία της πέψης, να αποβάλλουν τις τοξίνες ενώ μειώνουν το αίσθημα της πείνας βοηθώντας μας να μειώσουμε το βάρος μας.

Φρούτα. Άλλη μία καλή πηγή βιταμινών και υδατανθράκων. Όπως και στη περίπτωση των λαχανικών η ποικιλία είναι απαραίτητη για να παίρνουμε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Το μόνο ίσως κακό με τα φρούτα είναι ότι περιέχουν σάκχαρα τα οποία αν και καλής ποιότητας περιέχουν θερμίδες που σε συνδυασμό με μία επιβαρυμένη θερμιδικά διατροφή θα μπορούσαν να συμβάλουν και αυτά στην αύξηση του βάρους μας.

Μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού. Τρόφιμα που προσφέρουν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ζάχαρη και θερμίδες στον οργανισμό μας. Αλλά δεν πρέπει να παραβλέψουμε και την ευχαρίστηση που κερδίζουμε τρώγοντας κάτι που μας γλυκαίνει. Έτσι λοιπόν, καλύτερα να υπάρχει στο ψυγείο μας ένα βάζο μαρμελάδα και κάποιο γλυκό του κουταλιού ( ή και μέλι σε κάποιο ντουλάπι μας) παρά άλλου είδους γλυκά που περιέχουν 100% επεξεργασμένα σάκχαρα μετατρέποντας τα εξολοκλήρου σε λίπος στο σώμα μας.

Τροφές όπως οι παραπάνω συνήθως υπάρχουν σε κάθε ψυγείο μίας οικίας, αλλά δυστυχώς σε περιορισμένες ποσότητες για να χωρέσουν μέσα οι σοκολάτες, οι χυμοί, τα αναψυκτικά, οι τούρτες και άλλες υψηλού γλυκαιμικού δείκτη τροφές. Αποφύγετε να αποθηκεύετε τέτοιου είδους τροφές στο ψυγείο σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να τρώτε πιο υγιεινά και να χάνετε κιλά χωρίς περιορισμούς και καταπίεση.