5 τρόποι για να ελέγξεις την όρεξή σου.

mila_me_kanela_snak_periorismos-oreksis

Μήπως η όρεξή σου τελευταία έχει ξεφύγει και πεινάς διαρκώς; Μην ανησυχείς, καθώς τα κόλπα και οι συμβουλές που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να την ελέγξεις.

  1. Διαίρεσε τα γεύματά σου σε μικρότερα, για να τρως πιο συχνά.

Προκειμένου να αποτρέψεις το ενδεχόμενο να πεινάς υπερβολικά κάθε φορά που έχεις ένα επεισόδιο πείνας, αντιμετώπισέ το με δύο ή τρία μικρότερα γεύματα. Κάθε γεύμα θα είναι μικρότερο από το προηγούμενο αλλά εξίσου ικανοποιητικό.

Για παράδειγμα, αν συνηθίζεις να τρως για μεσημεριανό ένα πιάτο σούπα και ένα σάντουιτς, φάε πρώτα το σάντουιτς στη συνηθισμένη σου ώρα και άσε την σούπα για αργότερα, νωρίς το απόγευμα σαν σνακ. Μπορείς ακόμα να χωρίσεις το κάθε φαγητό στη μέση και να φας για μεσημεριανό τη μισή ποσότητα και από τα δύο, αφήνοντας την υπόλοιπη για λίγες ώρες αργότερα.

  1. Γέμισε τα γεύματά σου με φυτικές ίνες, για να συγκρατήσεις την πείνα σου.fitikes_ines_kai_periorismos_tis_oreksis

Όταν πεινάς και κάθεσαι να φας, συνήθως τρως πολύ. Είτε τρως λανθασμένες ποσότητες φαγητού, είτε ξαναγεμίζεις το πιάτο σου δύο ή ακόμη και τρεις φορές κατά την διάρκεια του γεύματος. Πώς μπορείς, λοιπόν, να περιορίσεις αυτή την κακή συνήθεια;

Για να αποφύγεις να παραφάς, πριν την κατανάλωση οποιουδήποτε άλλου φαγητού, εμπλούτισε το γεύμα σου με λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες.

Γνωρίζουμε πως τα λαχανικά συνήθως λειτουργούν ως συνοδευτικό πιάτο, ωστόσο μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις ως ορεκτικό πριν το κυρίως γεύμα σου, καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχουν θα γεμίσουν απ’ την αρχή το στομάχι σου και θα νιώθεις χορτάτος.  Αν θέλεις και δεύτερη μερίδα, μια μερίδα λαχανικών είναι ιδανική, για να ολοκληρώσεις το γεύμα σου με τον πιο υγιεινό τρόπο.

  1. Συμπεριφέρσου ως παιδί, για να φας λιγότερο.

Ξέρεις για ποιο λόγο τρως χωρίς να πεινάς;

Το πιθανότερο είναι ότι τρως χωρίς να χρειάζεται, επειδή στην προσπάθειά σου να χάσεις βάρος έχεις στερηθεί πολλά από τα αγαπημένα σου φαγητά και νιώθεις στερημένος. Μπορείς, όμως, να το διορθώσεις, αν συμπεριφερθείς όπως ένα παιδί.

Όταν ήσουν παιδί, πιθανότατα έτρωγες πρώτα όλα τα αγαπημένα σου φαγητά και άφηνες για  το τέλος εκείνα που απεχθανόσουν.  Αν, όμως, πρέπει να ελέγξεις την πείνα σου, θα ήταν προτιμότερο να φας μόνο τα φαγητά που θέλεις και να αφήσεις τα υπόλοιπα. Έστω και για μια μέρα, ικανοποίησε το παιδί που κρύβεται μέσα σου, ώστε να αισθανθείς πλήρης.

  1. Φάε αρκετά την ώρα του φαγητού.

Συνήθως, τα υγιεινά μικρογεύματα είναι ένας καλός τρόπος να κρατήσεις την όρεξή σου υπό έλεγχο. Ωστόσο, τα ενδιάμεσα αυτά γεύματα δεν λειτουργούν αποτελεσματικά για κάποιους που κάνουν δίαιτα, καθώς τρώνε πολλά. Χρησιμοποιούν τα επεισόδια πείνας, για να ενδώσουν  σε υπερβολικές ποσότητες θερμίδων.

Μπορείς, όμως, να παραλείψεις τα παραπάνω μικρογεύματα, τρώγοντας αρκετά στα κανονικά σου γεύματα. Αν ακολουθείς ένα συγκεκριμένο πλάνο υγιεινής διατροφής, μπορείς να προσθέσεις στο κυρίως γεύμα σου τις θερμίδες που σου λείπουν. Βεβαιώσου ότι έχεις συμπεριλάβει σε κάθε  γεύμα σου πρωτεΐνες, όπως αυγά, άπαχο κρέας ή ψάρι, καθώς αυτό θα σου προσφέρει μια αίσθηση πληρότητας με μεγαλύτερη διάρκεια και θα ενισχύσει την ενέργειά σου.

  1. Τρώγε πιο αργά τα μικρογεύματα.

Μην ξεχνάς ότι ο εγκέφαλος χρειάζεται περίπου 20 λεπτά, για να δώσει σήμα ότι έχεις φάει και είσαι χορτάτος. Επομένως, όσο πιο αργά τρως το φαγητό  σου, τόσο πιο πιθανό είναι να ελέγξεις την όρεξή σου και να φας λιγότερο. Γι’ αυτό τον λόγο, επίλεξε τρόφιμα που χρειάζονται αρκετό μάσημα και σου παίρνουν περισσότερο χρόνο να τα καταναλώσεις.

Ακολουθούν κάποιες ιδέες για μικρογεύματα που θα σε βοηθήσουν να τρως πιο αργά.karota_kai_elegxos_oreksis

  • Μικρά καρότα που συνοδεύονται από ντιπ με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.
  • Τυρί με μειωμένα λιπαρά σε κράκερ ολικής άλεσης
  • ποπ κορν ψημένο στον αέρα
  • Μήλα με κανέλα από πάνω
  • Ψημένα τσιπς τορτιγιας με σάλτσα χαμηλών λιπαρών.

Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη τεχνική και ένας μόνο τρόπος που να τους βοηθά όλους να τρώνε λιγότερο. Αν, όμως, δοκιμάσεις αυτά τα κόλπα, σίγουρα θα βρεις κάποιο που σε βοηθά να ελέγξεις την όρεξή σου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *