5 συμβουλές διατροφής που μπορούν να αυξήσουν την εγκεφαλική σου λειτουργία.

5_symvoyles_diatrofis-giaenapio eksipno-egefalo

Πώς οι διατροφικές σου επιλογές μπορούν να σε κάνουν εξυπνότερο.

Γνωρίζεις ότι οι τροφές που τρως μπορούν να αυξήσουν την εγκεφαλική σου λειτουργία; Ακολουθούν 5 βήματα με τροφές που ενισχύουν τον εγκέφαλο, σε βοηθούν να κρατήσεις την διατροφή σου υπό έλεγχο και να χρησιμοποιήσεις το φαγητό ως «φάρμακο» του εγκεφάλου.

 

  1. Αύξησε την κατανάλωση νερούmore_water

Δεδομένου ότι το 80% του εγκεφάλου αποτελείται από νερό, ο πρώτος κανόνας για σωστή διατροφή του εγκεφάλου είναι η επαρκής ποσότητα νερού προκειμένου αυτός να ενυδατωθεί. Ακόμη και μια ελαφρά αφυδάτωση μπορεί να αυξήσει τις ορμόνες του στρες  οι οποίες μακροπρόθεσμα ενδέχεται να βλάψουν την εγκεφαλική σου λειτουργία.

Φρόντισε να πίνεις πολύ νερό κατά τη διάρκεια της μέρας. Είναι προτιμότερο να καταναλώνεις υγρά χωρίς τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, ζάχαρη, καφεΐνη ή αλκοόλ. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις βότανα, φακελάκια τσαγιού που δεν περιέχουν καφεΐνη, ακόμη και να φτιάξεις ένα παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη. Το πράσινο τσάι είναι καλό για την λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς περιέχει χημικές ουσίες  που ενισχύουν την ψυχική χαλάρωση και την πνευματική εγρήγορση.

 

  1. Περιόρισε τις θερμίδες        trofes_me_thermides                                                                  

Σημαντική έρευνα αρχικά σε ζώα και αργότερα σε ανθρώπους κατέδειξε ότι η διατροφή που βασίζεται σε λίγες θερμίδες βοηθά στην λειτουργία του εγκεφάλου και στην μακροζωία. Επιπλέον, μειώνει τους κινδύνους για εμφάνιση καρδιακών παθήσεων, καρκίνου και εγκεφαλικού επεισοδίου που προκαλούνται από την παχυσαρκία και δίνει ώθηση σε συγκεκριμένους μηχανισμούς του σώματός σου να αυξήσουν  the production of nerve growth factors που είναι βοηθητικοί για τον εγκέφαλο.

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν το ακρωνύμιο CRON για την φράση «περιορισμός των θερμίδων με τη βέλτιστη διατροφή». Επομένως, αυτό που μένει, είναι να κάνεις τον υπολογισμό των θερμίδων σου.

 

  1. Να τρως ψάρι, ιχθυέλαιο και καλά λιπαρά.fish_plate

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στο ψάρι, αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου. Το λίπος στον εγκέφαλο σχηματίζει κυτταρικές μεμβράνες και διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην λειτουργία των κυττάρων. Ακόμη, οι νευρώνες που μεταφέρουν μηνύματα από τον εγκέφαλο στο υπόλοιπο σώμα, είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Σύμφωνα με έρευνες μια διατροφή πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα ίσως βοηθά στην προαγωγή της συναισθηματικής μας ισορροπίας και στην θετική μας διάθεση στα επόμενα χρόνια, πιθανότατα επειδή τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι το κύριο συστατικό των συνάψεων του εγκεφάλου.

 

  1. Κατανάλωσε διαιτητικά αντιοξειδωτικά.fruits_and_vegetables

Βάσει αρκετών ερευνών έχει καταδειχθεί ότι η πρόσληψη διαιτητικών αντιοξειδωτικών από τα φρούτα και τα λαχανικά μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης γνωστικής εξασθένισης. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο σχηματισμός ελεύθερων ριζών παίζει σημαντικό ρόλο στην επιδείνωση της εγκεφαλικής λειτουργίας με το πέρασμα του χρόνου. Όταν ένα κύτταρο μετατρέπει το οξυγόνο σε ενέργεια, δημιουργούνται μικροσκοπικά μόρια που λέγονται ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες όταν παράγονται σε κανονικές ποσότητες, δουλεύουν προκειμένου να απαλλάξουν το σώμα από τις βλαβερές τοξίνες και με αυτό τον τρόπο να το βοηθήσουν να διατηρηθεί σε μία υγιή κατάσταση. Όταν, όμως, παράγονται σε βλαβερές ποσότητες, οι ελεύθερες ρίζες καταστρέφουν τον κυτταρικό μηχανισμό του σώματος με αποτέλεσμα να πεθαίνουν τα κύτταρα και να τραυματίζονται οι ιστοί, μια διαδικασία που ονομάζεται οξειδωτικό στρες. Η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη C  και η Β καροτίνη αναστέλλουν την παραγωγή ελεύθερων ριζών.

Σύμφωνα με το  U.S. Department of Agriculture, τα καλύτερα αντιοξειδωτικά φρούτα και λαχανικά είναι τα βατόμουρα, τα μούρα, το μύρτιλο, οι φράουλες, το σπανάκι, τα σμέουρα, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα δαμάσκηνα, το μπρόκολο, τα παντζάρια, το αβοκάντο, τα πορτοκάλια, τα κόκκινα σταφύλια, οι  κόκκινες πιπεριές, τα κεράσια και τα ακτινίδια.

 

  1. Διατήρησε σε ισορροπία τις πρωτεΐνες, τα καλά λίπη και τους υδατάνθρακες.combination_of_foods

Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε εξευγενισμένα σάκχαρα μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, αυπνία και γνωστική δυσλειτουργία. Ωστόσο το να υπονοήσουμε ότι το μπέικον είναι υγιεινό και ότι τα πορτοκάλια και τα καρότα είναι εξίσου άσχημα με τα γλυκά, ακούγεται ανόητο. Απομακρύνοντας από την διατροφή σας την απλή ζάχαρη και διατηρώντας μια ισορροπία ανάμεσα σε πρωτεΐνες, καλά λίπη και καλούς υδατάνθρακες θα καταφέρετε να ενισχύσετε την λειτουργία του εγκεφάλου.

Καταναλώνοντας πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα σε βοηθά να ισορροπήσεις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επίσης, προσθέτοντας άπαχο κρέας, αυγά, τυρί, σόγια και ξηρούς καρπούς σ’ ένα μικρογεύμα ή ακόμη και στο κυρίως γεύμα σου, περιορίζεις την ταχεία απορρόφηση των υδατανθράκων και εμποδίζεις την πνευματική σύγχυση που προκαλείται, όταν τρως απλούς υδατάνθρακες, όπως τα ντόνατς.

Σε κάθε σου μικρογεύμα ή κυρίως γεύμα, προσπάθησε να διατηρήσεις μια ισορροπία σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και λιπαρά.

Ακολουθώντας μια λογική και ολοκληρωμένη διατροφή μπορείς να βρεις το δικό σου δρόμο, ώστε να διασφαλίσεις την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του σώματός σου για πολλά ακόμη χρόνια.