10 τρόποι να ξυπνήσεις ευκολότερα το πρωί

Πρωινό ξύπνημα

Όσο δύσκολο και αν είναι ή ακούγεται, σίγουρα δεν είναι ακατόρθωτο. Με λίγη περισσότερη προσπάθεια, θα καταφέρετε να ξυπνήσετε νωρίτερα και να απολαύσετε τα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος.

Καταρχάς, ξυπνώντας νωρίς έχετε τον χρόνο να προγραμματίσετε καλύτερα τη μέρα σας, γεγονός που θα σας απαλλάξει από τη βιασύνη και το συνακόλουθο άγχος. Εκτός, όμως, από την αγχολυτική του δράση, το πρωινό ξύπνημα προσφέρει τη δυνατότητα να ξεκινήσετε τη μέρα μ ’ένα καλό πρωινό που ρυθμίζοντας την συγκέντρωση του σακχάρου στο αίμα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των επιπέδων ενέργειάς σας και στη βελτιώση της μνήμης σας.

Επιπλέον, ένα έγκαιρο πρωινό ξύπνημα είναι δυνατόν να αμβλύνει τις συνέπειες που προκαλούνται από την αδράνεια ύπνου και να βελτιώσει την πνευματική σας εγρήγορση, τις ικανότητές σας για εκτέλεση μαθηματικών πράξεων, καθώς και την αντίδρασή σας σε ερεθίσματα. Βάσει ερευνών τα άτομα που ξυπνούν νωρίς παρουσιάζουν καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, συναισθηματική σταθερότητα, μικρότερη ευαισθησία για εκδήλωση κατάθλιψης και λιγότερη επιρρέπεια στην κατανάλωση αλκοόλ. Τέλος, όσοι ξυπνούν νωρίς, για να αθληθούν, καίνε 20% περισσότερο σωματικό λίπος και λόγω της έκκρισης των ενδορφινών ξεκινούν τη μέρα τους πιο ευδιάθετοι.

Υιοθετώντας τις ακόλουθες απλές αλλαγές στο ημερήσιο πρόγραμμά σας μπορείτε να πετύχετε σταδιακά το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Χρειάζεται αποφασιστικότητα! Τις πρώτες μέρες θα σας φανεί δύσκολο, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα γίνει ευκολότερο.

 

  1. Πιείτε ένα ποτήρι νερό, πριν καταναλώσετε καφεΐνη

Πολλές φορές αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως κούραση στην πραγματικότητα δεν είναι παρά αφυδάτωση. Πριν κοιμηθείτε, πιείτε ένα ποτήρι νερό και μόλις ξυπνήσετε, πιείτε άλλο ένα. Αμέσως, θα αισθανθείτε τον οργανισμό σας να βρίσκεται σε μεγαλύτερη εγρήγορση.

Extra tip: Φάτε ένα μήλο, μόλις ξυπνήσετε. Η περιεκτικότητά του σε σακχαρόζη και γλυκόζη θα σας βοηθήσει να γεμίσετε με ενέργεια.

 

  1. Απομακρύνετε τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Έχει αποδειχθεί ότι η ενασχόληση με διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, πριν πάτε για ύπνο, μπορεί να οδηγήσει σε έκκριση της κορτιζόλης, της ορμόνης που ευθύνεται για το στρες με άμεση συνέπεια την ενδεχόμενη αυπνία σας και άρα το δυσκολότερο πρωινό σας ξύπνημα. Θα ήταν προτιμότερο να κλείσετε τις συσκευές τουλάχιστον μια ώρα, πριν πέσετε για ύπνο. Άλλωστε, η μελατονίνη, η ορμόνη που σας βοηθά να κοιμηθείτε, εκκρίνεται τη νύχτα, όταν κλείνουν τα φώτα.

Να θυμάστε ότι ο  χώρος που κοιμάστε και το κρεβάτι σας δεν θα πρέπει να  συνδυάζεται με άλλες δραστηριότητες εκτός από τον ύπνο και το σεξ. Αν δυσκολεύεστε υπερβολικά να αποχωριστείτε τις συσκευές σας, τότε χρησιμοποιήστε ένα πρόγραμμα που να μειώνει τα μπλε κύματα φωτός που αυτές εκπέμπουν.

  1. Βάλτε το ξυπνητήρι μακριά και ρυθμίστε το να χτυπήσει την κατάλληλη ώρα

Βάλτε το ξυπνητήρι να χτυπήσει όσο το δυνατόν πιο αργά, ώστε να μην έχετε την ευκαιρία να χουζουρέψετε και να πάρετε έναν υπνάκο. Έτσι, θα αυξηθεί η ετοιμότητά σας για αφύπνιση, καθώς  θα είστε αναγκασμένοι να σηκωθείτε αμέσως, για να μην καθυστερήσετε. Θα ήταν χρήσιμο να το βάλετε αρκετά μακριά σας, ώστε να πρέπει να μετακινηθείτε από το κρεβάτι σας, προκειμένου να το κλείσετε.

  1. Βάλτε τον κατάλληλο ήχο αφύπνισης

Ρυθμίστε το κινητό σας να χτυπάει σ’ έναν ήχο που εσείς θα επιλέξετε. Μην προτιμήσετε να βάλετε την αγαπημένη σας μελωδία, γιατί συνδέοντάς τη με το πρωινό ξύπνημα στο τέλος θα την μισήσετε. Ανά διαστήματα, να αλλάζετε τον ήχο αφύπνισης, ώστε να μην τον συνηθίσετε. Σκεφτείτε, επίσης, να βάλετε ήχους αφύπνισης σε διαφορετικές συσκευές, όπως πχ στο κινητό.

  1. Μην χουζουρεύετε

Από τη στιγμή που ξυπνήσατε, μην ξαναπέσετε για ύπνο και χουζουρέψετε. Αυτό θα ενισχύσει τον κύκλο του ύπνου και θα σας κάνει να αισθάνεστε ζαλισμένοι για ώρες μετά. Αντιθέτως, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα λίγα λεπτά, για να κάνετε οτιδήποτε σας ευχαριστεί.

  1. Αφήστε ανοιχτές τις κουρτίνες

Θα πρέπει να έχετε ανοιχτές τις κουρτίνες κατά τη διάρκεια της νύχτας, ώστε να μπει αρκετό φως αμέσως μόλις ξημερώσει. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως η μειωμένη έκθεση στο φως συνεπάγεται και καθυστερήσεις στο εσωτερικό βιολογικό σας ρολόι. Επομένως, αφήνοντας να μπει φως, το ενεργοποιείτε.

  1. Βάλτε στο δωμάτιό σας τον κατάλληλο φωτισμό

Ο κατάλληλος φωτισμός μέσα στο δωμάτιο είναι ένας τρόπος να ρυθμίσετε το βιολογικό σας ρολόι και να βοηθήσετε το εαυτό σας να ξυπνά ευκολότερα. Το κατάλληλο φως μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα μελατονίνης που χρειάζεστε. Μπορείτε να αντικαταστήσετε στο δωμάτιό σας τις λάμπες αλογόνου με τις λάμπες φθορίου ή ακόμη και να αλλάξετε τον τόνο χρησιμοποιώντας ένα χρωματιστό αμπαζούρ.

Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το δωμάτιο όπου κοιμάστε πρέπει να έχει τη σωστή θερμοκρασία ύπνου, περίπου 20-21 C.

  1. Ανάψτε το φως αμέσως μόλις ξυπνήσετε.

Μόλις ξυπνήσετε, ανάψτε τα φώτα. Αυτό θα δώσει σήμα στον εγκέφαλο να «ξυπνήσει». Αν σηκώνεστε, πριν ξημερώσει και θέλετε ένα πιο φυσικό φως, χρησιμοποιήστε ένα ρολόι που σταδιακά  όσο πλησιάζει η ώρα αφύπνισης, γίνεται  φωτεινότερο.

  1.  Ξυπνήστε προοδευτικά πιο νωρίς και οργανώστε τη μέρα σας.

Ένα κίνητρο για να ξυπνήσετε πιο εύκολα το πρωί, είναι η θέσπιση στόχων για την αρχή της μέρας σας. Οι στόχοι αυτοί μπορεί να είναι ένα επαγγελματικό ραντεβού ή ακόμη μια συνάντηση μ’ ένα φίλο. Η σκέψη ότι κάποιος σας περιμένει και η αίσθηση του καθήκοντος θα σας βοηθήσει να ενεργοποιηθείτε ευκολότερα. Θα μπορούσατε, επίσης, κάθε μέρα να φροντίσετε να ξυπνάτε 5 λεπτά νωρίτερα.

Συμβουλή: Φροντίστε, ακόμη και αν μείνετε στο σπίτι, να έχετε κάτι να σας περιμένει μετά το ξύπνημα, όπως ένα ωραίο, χαλαρό πρωινό ή ο αγαπημένος σας καφές. Έτσι, το πρωινό ξύπνημα θα αποκτήσει αξία και ο εαυτός σας θα ανταμειφθεί για την προσπάθειά του.

  1. Κοιμηθείτε νωρίτερα και εξασφαλίστε αρκετές ώρες ύπνου.

Η αλήθεια είναι ότι για να μπορέσετε να έχετε ένα ευκολότερο πρωινό ξύπνημα, χρειάζεται να εξασφαλίσετε και επαρκείς ώρες ύπνου. Οι ώρες ύπνου που έχει ανάγκη ο καθένας ποικίλουν, ωστόσο ο μέσος όρος κυμαίνεται από 7-9 ώρες με τάση να μειώνεται, καθώς μεγαλώνουμε. Φροντίστε να έχετε κοιμηθεί αρκετά, ώστε να αισθάνεστε ξεκούραστοι και να μπορείτε να ξυπνήσετε το πρωί. Όσο λιγότερες ώρες κοιμάστε, τόσο δυσκολότερο θα σας είναι  να ξυπνήσετε.