Όταν το να τρώμε κάτι «κακό» είναι στην πραγματικότητα «καλό»

kala_kai-kaka_trofima

Η τήρηση μιας σωστής και υγιεινής διατροφής είναι πολύ σημαντική, χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρέπει να τρως κάθε μέρα και σε κάθε γεύμα μόνο υγιεινές τροφές.

Αυτό υποστηρίζεται και από την  Academy of Nutrition and Dietetics (AND) σύμφωνα με την οποία είναι απολύτως αποδεκτό να φας μια λιχουδιά που δεν είναι και τόσο υγιεινή, αρκεί να την καταναλώνεις σε μικρή ποσότητα και με μικρή συχνότητα.kala_kai_kaka_trofima

Μην εστιάζεις σε κάθε τροφή ξεχωριστά χαρακτηρίζοντάς την «καλή ή κακή».

Τέτοιου είδους ταμπέλες δεν βοηθούν καθόλου.

Αναμφίβολα, πολλές τροφές έχουν πάρα πολλά οφέλη για την υγεία, ενώ κάποιες άλλες όχι μόνο δεν έχουν, αλλά η υπερβολική τους κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να θυμάσαι είναι να αποφεύγεις να τις καταναλώνεις σε υπερβολικές ποσότητες.

Σύμφωνα με την AND σε μια καθημερινή υγιεινή διατροφή υπάρχει χώρος και θέση για όλα τα τρόφιμα με την προϋπόθεση ότι συνολικά οι διατροφικές σου συνήθειες είναι υγιεινές. Η κατηγοριοποίηση συγκεκριμένων τροφίμων ή ομάδων τροφίμων είναι μια απλοϊκή διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει τόσο στην υιοθέτηση ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών όσο και στην εκδήλωση  διατροφικών διαταραχών.

Συχνά, το φαγητό συνιστά τρόπο διασκέδασης και ευχαρίστησης, όπως όταν πηγαίνουμε σε γιορτές, γενέθλια ή σε διάφορα άλλα σημαντικά γεγονότα.  Με το να σκέφτεσαι συνεχώς ότι πρέπει να τρως υγιεινά, συχνά αποφεύγεις να πηγαίνεις σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις και αισθάνεσαι ότι όλη σου η ζωή περιστρέφεται γύρω από τη διατροφή. Αυτού του είδους η συμπεριφορά περιγράφεται επιστημονικά ως orthorexia.

Μπορείς, όμως, να τρως ό,τι θες;

Η απάντηση είναι όχι.

Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Προσπάθησε να καταναλώνεις πολλές υγιεινές τροφές, όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, τρόφιμα ολικής άλεσης, ψάρια και θαλασσινά, γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά (ή μια άλλη πηγή ασβεστίου), άπαχα κρέατα και πουλερικά.sokolata_kai_diatrofi

Από την στιγμή που ακολουθείς μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή, δεν πειράζει να  ενδώσεις στον πειρασμό και να φας που και που ή μια φορά τη μέρα καραμέλες, μπισκότα, πατατάκια ή ακόμα και το αγαπημένο σου γλυκό.  Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάς,  όταν τρως τέτοιες λιχουδιές, είναι να προσέχεις την ποσότητα που καταναλώνεις.

Τι γίνεται, όταν το παρακάνεις και τρως πολύ;

Η αλήθεια είναι πως μια φορά στο τόσο μπορεί να συμβεί. Μία ως επί το πλείστον υγιεινή διατροφή απαιτεί εξάσκηση, ιδιαίτερα αν η διατροφή σου έχει ξεφύγει.

Αρχικά, δείξε  επιείκεια στον εαυτό σου. Ακόμη και αν ενδώσεις στον πειρασμό και καταβροχθίσεις ένα γλυκό, μην θεωρήσεις  ότι απέτυχες. Φρόντισε μόνο για λίγες μέρες να κρατηθείς μακριά από πειρασμούς και λιχουδιές και την επόμενη φορά που θα φας γλυκό, διάλεξε κάτι όσο το δυνατό πιο υγιεινό ή σε μικρότερη  μερίδα.

 Τι γίνεται με το αλκοόλ;

Το να πιείς ένα ή δύο ποτά δεν πειράζει εκτός από περιπτώσεις εγκυμοσύνης και  περιπτώσεις με προβλήματα υγείας που  απαιτούν να απέχεις από το αλκοόλ.