Τροφές που μας παχαίνουν. Αλήθεια ή υπερβολή;

Οι θερμίδες είναι μονάδα μέτρησης ενέργειας και όταν τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας με περισσότερη ενέργεια από όση έχει πραγματική ανάγκη, τότε το σώμα μας έχει την τάση να αποθηκεύει αυτή την ενέργεια σαν λίπος. Όλες οι τροφές είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας αλλά πάντα σε φυσιολογικά επίπεδα! Παρακάτω αναφέρω κάποιες κατηγορίες τροφίμων που μπορούν να μας παχύνουν αν υπερβάλουμε στη ποσότητα αλλά που επίσης με σωστή δόση μπορούν να μας ωφελήσουν.

Λίπη και έλαια. Όλοι μας έχουμε συνδέσει τα λίπη ως κάτι κακό και

απαγορευμένο για τον οργανισμό μας, αλλά πάντα με φυσιολογική κατανάλωση υπάρχουν λίπη και έλαια που βοηθούν τον οργανισμό στην ρύθμιση της χοληστερίνης σε φυσιολογικά επίπεδα. Προτιμήστε έλαια και λίπη με υψηλή περιεκτικότητα σε ω3 και ω6 λιπαρά και αντικαταστήστε τα βλαβερά κορεσμένα λιπαρά που σας γεμίζουν τοξίνες και αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης. Προτιμήστε ωμή κατανάλωση και πάντα με μέτρο. Έχετε υπόψιν ότι μία κουταλιά λαδιού περιέχει πάνω από 100 θερμίδες

 

Η σοκολάτα. Φυσικά η σοκολάτα παχαίνει! Τα 100γρ. ισοδυναμούν περίπου με 500 θερμίδες, δηλαδή πάνω από το ¼ της καθημερινής επιτρεπόμενης ποσότητας θερμίδων. Φυτικά λίπη και σάκχαρα είναι τα κύρια συστατικά μίας σοκολάτας. Συστατικά υπεύθυνα για την έξαρση της παχυσαρκίας στις σύγχρονες

κοινωνίες. Η σοκολάτα όμως ιδίως η πικρή, παρέχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, βοηθάει στην πνευματική μας διαύγεια και προλαμβάνει από διάφορες νόσους που προσβάλουν τον εγκέφαλο. Με μια πειθαρχημένη κατανάλωση 2-3 κομματιών ημερησίως, λαμβάνουμε την ευχαρίστηση και τις ιδιότητες που μπορεί να μας προσφέρει η σοκολάτα χωρίς να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας.

Το ψωμί.Τρίτη και επίσης παρεξηγημένη κατηγορία είναι το ψωμί και τα παράγωγά του. Το ψωμί παρέχει άμυλο, υδατάνθρακας, πολύτιμο συστατικό για τον οργανισμό μας. Γενικά τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως η πατάτα, το

ρύζι και άλλα δημητριακά είναι πολύτιμα για την ενέργεια του οργανισμού μας και σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στο ψωμί (ιδίως στο μαύρο) η καθημερινή του κατανάλωση είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας. Προσοχή και εδώ στην ποσότητα καθότι υψηλή ποσότητα ενέργειας σημαίνει αδυναμία του οργανισμού να την «κάψει» καταλήγοντας στις αποθήκες λίπους του σώματός μας. 1 φέτα ψωμί περιέχει περίπου 100 θερμίδες ανάλογα με το πάχος της.

Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι με αλόγιστη χρήση όλες οι τροφές, εκτός από τα περισσότερα λαχανικά, μπορούν να αυξήσουν το βάρος μας, με επικίνδυνες συνέπειες για την υγεία μας. Ωστόσο, ακολουθώντας μία ισορροπημένη εβδομαδιαία διατροφή μπορούμε να καταναλώνουμε κάθε είδους τροφή διατηρώντας το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα, χωρίς να στερούμαστε στη πραγματικότητα από τίποτα.