Τα 10 διατροφικά λάθη που κάνουν οι σωματικά δραστήριοι άνθρωποι

somatiki_drastiriotita

Μπορεί να είσαι πιστός σε όλα τα προτεινόμενα είδη ασκήσεων γυμναστικής, αλλά να μην τρως σωστά. Αυτά τα διατροφικά λάθη μπορούν να περιορίσουν τα οφέλη που ήλπιζες ότι θα έχεις από το πρόγραμμα γυμναστικής σου. Το Αμερικανικό Συμβούλιο Άσκησης (ACE), επεσήμανε τα ακόλουθα 10 διατροφικά λάθη που κάνουν οι σωματικά δραστήριοι άνθρωποι.

1. Δεν τρώνε πρωινό.isoropimeno_proino

Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι αν δεν πάρεις πρωινό, θα το αναπληρώσεις αργότερα μέσα στη μέρα με περισσότερες θερμίδες. Δεν χρειάζεσαι ένα μεγάλο πρωινό, αλλά ένα ελαφρύ και ισορροπημένο που μπορεί να σου δώσει την απαραίτητη ενέργεια, για να ξεκινήσεις την ημέρα σου, ειδικά όταν ασκείσαι το πρωί.

2. Δεν τρώνε, πριν ασκηθούν.

Θα επωφεληθείς περισσότερο από το πρόγραμμα της γυμναστικής σου, αν έχεις προηγουμένως τα αναγκαία «καύσιμα». Ένα γεύμα πριν την άσκηση πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίγο λίπος. Δεν θέλεις ένα βαρύ γεύμα πριν την άσκηση, αλλά ένα ελαφρύ και ισορροπημένο που θα παρέχει στο σώμα σου την ενέργεια που χρειάζεται για την ενδυνάμωση του μυϊκού σου συστήματος.

 3. Περιμένουν πολύ μετά την άσκηση, για να φάνε.

Το να τρως μετά τη σωματική άσκηση είναι τόσο σημαντικό όσο και πριν. Ένα μικρό γεύμα από πρωτεΐνες και υδατάνθρακες μέσα σε 2 ώρες μετά το πρόγραμμα της άσκησής σου, θα δώσει στο σώμα σου αυτό που χρειάζεται, για να χτίσει και να επισκευάσει τους μυς και τα αιμοφόρα αγγεία.

 4. Αντικαθιστούν τα γεύματα με μπάρες ενέργειας ή ποτά.

snak_me_fruta_kai_ksirouskarpous

Δεν υπάρχουν υποκατάστατα για όλα τα φαγητά. Το σώμα σου χρειάζεται μια ποικιλία από φυτοθρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες που εμπεριέχονται σε πραγματικά φρούτα, λαχανικά και σε προϊόντα ολικής άλεσης. Κανένα υποκατάστατο γεύμα, μπάρες ή ποτά δεν μπορούν να προσφέρουν αυτή την ποικιλία συστατικών που μπορεί η φύση. Χρησιμοποίησε αυτά τα «τρόφιμα ευκολίας», αν χρειαστεί, αλλά να έχεις ως σταθερή συνήθεια να τρως μαγειρευτό και “πραγματικό” φαγητό. Προσπάθησε να αναμείξεις το δικό σου θρεπτικό σνακ με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς αντί να πάρεις τα συστατικά αυτά επεξεργασμένα και τυποποιημένα από μια μπάρα ενέργειας.

5. Τρώνε πολλές πρωτεΐνες και όχι αρκετούς υδατάνθρακες.

Προσπαθείς να ενισχύσεις την προπόνησή σου καταναλώνοντας πουλερικά αντί για ζυμαρικά; Ίσως αγαπάς την διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, αλλά το σώμα σου τους χρειάζεται, για να έχει μια αποτελεσματική απόδοση στην προπόνηση. Δώσε στο σώμα σου μερικούς υδατάνθρακες, πριν ξεκινήσεις το πρόγραμμα και όσον αφορά δραστηριότητες που απαιτούν αντοχή, όπως οι  μεγάλοι περίπατοι, φτιάξε το δικό σου σνακ βασισμένο σε υδατάνθρακες, όπως ένα θρεπτικό σνακ με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.

 6.  Εμπιστεύονται τις ετικέτες από τα συμπληρώματα διατροφής.

Διαβάζεις στις ετικέτες των τροφίμων στοιχεία που αφορούν την κυκλοφορία του προϊόντος και όχι  τα αποτελέσματα της έρευνας. Η βιομηχανία των συμπληρωμάτων διατροφής είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτη. Κάνε μια σχετική έρευνα, προτού βάλεις κάτι στον οργανισμό σου.  Δεν χρειάζεται να γίνεις πειραματόζωο.

7. Καταναλώνουν πάρα πολλές ή πολύ λίγες θερμίδες για την σωματική τους δραστηριότητα.

Αν θέλεις να υιοθετήσεις ένα δραστήριο τρόπο ζωής, τότε χρειάζεται να δίνεις καύσιμα στον οργανισμό σου. Ίσως, όμως, φοβάσαι να φας πολύ με αποτέλεσμα ο έλεγχος του βάρους σου να γίνεται καθημερινή πρόκληση. Χρησιμοποίησε έναν θερμιδομετρητή,  για να δεις πόσες συνολικά θερμίδες καίει κάθε μέρα το σώμα σου, καθώς και υπολογιστές θερμίδων για δραστηριότητες, ώστε να  καθορίσεις πόσες επιπλέον θερμίδες καις.

8. Πιστεύουν πως αν γυμνάζονται, μπορούν να φάνε τα πάντα.

 Πολλοί άνθρωποι γυμνάζονται, για να χάσουν βάρος, αλλά σύντομα συνειδητοποιούν ότι πρέπει να παρακολουθούν τι τρώνε, αν θέλουν να έχουν την επιθυμητή  μείωση των κιλών τους. Είναι πολύ εύκολο να ξαναπάρεις τις θερμίδες που έκαψες με ένα μόνο επιπλέον γεύμα μετά από την γυμναστική σου. Όποτε είναι δυνατό, βρες υγιεινά, ισορροπημένα και ελαφριά γεύματα που θα βασίζονται σε τροφές που έχουν υποστεί λιγότερη επεξεργασία και δεν έχουν τεχνητά συστατικά.

9. Δεν πίνουν την σωστή ποσότητα υγρών.nero_kai_gimnastiki

Αν διψάς, αυτό σημαίνει ότι δεν πίνεις αρκετά υγρά. Όταν ασκείσαι, πρέπει να αποφεύγεις την αφυδάτωση. Ενώ πολλοί από εμάς ξέρουμε ότι οφείλουμε να πίνουμε περισσότερο νερό, όταν κάνει ζέστη, δεν γνωρίζουμε ότι διατρέχουμε επίσης κίνδυνο αφυδάτωσης  ακόμη και στο κρύο. Η καινούρια «σοφία» είναι «να αφήνεις την δίψα σου να γίνει οδηγός σου, και να είσαι έτοιμος να πιείς,  όταν διψάς». Έχοντας μαζί σου ένα μπουκάλι νερό θα μπορείς να πίνεις νερό, όποτε νιώθεις δίψα.

10Ακολουθούν την πιο πρόσφατη δίαιτα φτάνοντάς τη στα άκρα.

Πιστεύεις πως μια καινούρια δίαιτα θα λειτουργήσει με έναν μαγικό και ξαφνικό τρόπο; Πράγματι, μπορείς  να δοκιμάσεις τα πιο τρελά διατροφικά πλάνα, αλλά ζούμε σε έναν πραγματικό κόσμο και δεν πρόκειται να συμβεί κάτι ξαφνικά ως δια μαγείας. Οι βασικές υγιεινές και ισορροπημένες  δίαιτες μπορεί να μην είναι καινούριες και να μην σε ενθουσιάζουν, αλλά έχουν αποδειχθεί ότι λειτουργούν.