Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας και κάποιες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Αν προσπαθείτε να κάνετε δίαιτα και σας είναι δύσκολο να μειώσετε τις θερμίδες διότι το αίσθημα της πείνας υπερνικάει τους περιορισμούς σας τότε οι φυτικές ίνες ίσως είναι αυτό που σας λείπει. Οι φυτικές ίνες είναι ένας υδατάνθρακας ο οποίος σε αντίθεση με άλλους υδατάνθρακες ευνοεί τον οργανισμό και αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού.

Οι απλοί υδατάνθρακες δεν έχουν την δυνατότητα να περιορίσουν το αίσθημα κορεσμού. Προσθέτοντας φυτικές ίνες στο γεύμα μας νιώθουμε πιο χορτασμένοι και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει διότι οι φυτικές ίνες δεν ανεβάζουν τα ζάχαρα στο αίμα μας τόσο γρήγορα όσο οι απλοί υδατάνθρακες αλλά διασπώνται ομαλά και σταδιακά.

Τα πλεονεκτήματα των φυτικών ινών είναι:

 

Μείωση των επιπέδων χοληστερόλης

Βελτίωση της πέψης

Ελάττωση της πιθανότητας διαβήτη

Καλυτέρευση της υγείας της καρδιάς

Μείωση της δυσκοιλιότητας

Μείωση κινδύνου προσβολής απο εκκολπώματα του παχέος εντέρου

 

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας και που να τις βρούμε.

Οι φυτικές ίνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες τις διαλυτές και τις αδιάλυτες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες αντιδρούν διαφορετικά στο σώμα όταν υπόκεινται κάποια επεξεργασία, απορροφούν το νερό δημιουργώντας μία ζελώδη μάζα στο στομάχι μας όπου ενώνονται στη συνέχεια με ουσίες όπως τα σάκχαρα και τη χοληστερόλη επιβραδύνοντας έτσι την απορρόφησή τους από τον οργανισμό μας.

Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες περνούν αδιάλυτες από το γαστρεντερικό σύστημα και βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Αποτρέποντας επεισόδια δυσκοιλιότητας και κατ’ επέκταση τα δυσάρεστα επακόλουθα αυτής, τις αιμορροΐδες.

Χρειαζόμαστε περίπου 20 με 35 γραμμάρια φυτικές ίνες ανά ημέρα για να έχουμε όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει ο συγκεκριμένος υδατάνθρακας. Αποφύγετε τα συμπληρώματα και προτιμήστε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως είναι:

Ολικής άλεσης ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά

Φρούτα και λαχανικά

Καφέ ρύζι

Ξηρούς καρπούς

Βρόμη

Ποπ κορν

Η λήψη φυτικών ινών είναι απαραίτητη στην καθημερινή μας διατροφή αλλά όπως και με τις υπόλοιπες τροφές δεν πρέπει να ξεπερνούμε την ημερήσια ποσότητα πρόσληψης γιατί τότε θα έχουμε αρνητικές επιπτώσεις όπως: διάρροια, αέρια, φούσκωμα, δυσκοιλιότητα και κοιλιακούς πόνους.

Προτιμήστε: Φρούτα με φλούδα, Λαχανικά και φρούτα ωμά, αντικατάσταση του λευκού ρυζιού και των μακαρονιών με ολικής άλεσης, συνοδεία λαχανικών σε όσα φαγητά το επιτρέπουν, ξεκινάμε το πρωινό μας με γεύμα πλούσιο σε φυτικές ίνες, καταναλώνουμε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα όσπρια.