Μη βγεις στον ήλιο χωρίς τις αντιηλιακές…τροφές σου!

frouta_kai_andiliaki_prostasia

Δεν είναι μόνο το αντιηλιακό που δεν πρέπει να ξεχνάς, πριν εκτεθείς στον ήλιο, αλλά και οι…αντιηλιακές τροφές.

Είναι γνωστό ότι η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να προκαλέσει σοβαρές και πολλές φορές ανεπανόρθωτες βλάβες στο δέρμα μας. Γι’ αυτό το λόγο η χρήση αντιηλιακού κρίνεται απαραίτητη, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την υγεία του δέρματός μας. Ωστόσο, εκτός από το αντιηλιακό, υπάρχει και κάτι ακόμη που μπορεί να αποτελέσει ασπίδα προστασίας απέναντι στις βλαβερές επιδράσεις του ήλιου.

Ίσως να σας ακούγεται περίεργο, αλλά το είδος των τροφών που καταναλώνουμε, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορεί να μας προσφέρει την αντιηλιακή προστασία που χρειαζόμαστε.

Σε γενικές γραμμές, η διατροφή μας θα πρέπει να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία και αντιοξειδωτικές βιταμίνες, σε λιπαρά οξέα και σε άφθονα υγρά.

Πρόσφατες έρευνες κατέδειξαν το ρόλο που διαδραματίζουν οι αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες στην προστασία του δέρματός μας από τις επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. Οι ουσίες, όμως, αυτές και οι βιταμίνες θα πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους, ώστε η δράση τους είναι περισσότερο αποτελεσματική. Αυτό που κάνουν είναι να δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και που επιτίθενται στα κύτταρα του δέρματος και να τις εξουδετερώνουν. Αντιοξειδωτικά στοιχεία περιέχονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και στα φρούτα, στα ζωικά προϊόντα, στα λίπη, στους ξηρούς καρπούς, στο κόκκινο κρασί, στη μπίρα και στο πράσινο τσάι.

Μία δεύτερη και σημαντική πηγή θρεπτικών συστατικών που μπορεί να βοηθήσει το δέρμα μας να προστατευθεί απέναντι στον ήλιο είναι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία καθορίζουν τη συνεργασία των κυττάρων και τη βιοσύνθεση των λιπιδίων της κεράτινης στιβάδας του δέρματος. Τα λιπαρά οξέα μπορούμε να τα βρούμε στα λιπαρά ψάρια, όπως τον τόνο, το σολομό, την τσιπούρα και το σκουμπρί, στα άγρια χόρτα και στους ξηρούς καρπούς και ιδίως στα καρύδια, στα φιστίκια και στα αμύγδαλα.katanalosi_ygron_kai_prostasia_apo_ton_ilio

Τέλος, η κατανάλωση άφθονων υγρών είναι απαραίτητη, καθώς με την εφίδρωση τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει απώλεια νερού και διαταραχή της ισορροπίας των υγρών του δέρματος και των στιβάδων που βρίσκονται κάτω από αυτό. Ενδείκνυται η κατανάλωση χυμών φρούτων και λαχανικών και ιδιαίτερα η κατανάλωσή τους στην πρωτογενή τους μορφή, καθώς αυτά περιέχουν όχι μόνο μεγάλη ποσότητα νερού, αλλά και μεταλλικά άλατα και  ιχνοστοιχεία.

Πιο συγκεκριμένα, οι ακόλουθες τροφές μπορούν να μας  προστατεύσουν  από την ηλιακή ακτινοβολία και συγχρόνως να μας βοηθήσουν να μαυρίσουμε.

  1. Ντομάταdomates_kai_adiliaki_prostasia

Η ντομάτα περιέχει μια ουσία, το λυκοπένιο , που διαθέτει αντιοξειδωτική δράση και βάσει μελετών έχει αποδειχθεί ότι μας προστατεύει από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου και από τα εγκαύματα. Επίσης, αξιοποιείται περισσότερο από τον οργανισμό, όταν την τρώμε μαγειρεμένη. Επίσης, διάφορα κοκκινωπά φρούτα περιέχουν λυκοπένιο, όπως το καρπούζι και το γκρέιπφρουτ.

  1. Πράσινο και μαύρο τσάι.tsai_kai_adiliaki_prostasia

Περιέχει πολυφαινόλες και επιγαλλοκατεχίνες  που προστατεύουν με άμεσο τρόπο τα κύτταρα του δέρματος και μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά και στην ανάπτυξη του δερματικού καρκίνου. Ειδικά το πράσινο τσάι τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενεργοποιεί το μεταβολισμό.karota_kai_prostasia_apo_ton _ilio

  1. Κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, η γλυκοπατάτα και το καλαμπόκι.

Τα παραπάνω περιέχουν στοιχεία που λειτουργούν φωτοπροστατευτικά για το δέρμα μας.

  1. Ωμέγα 3 λιπαρά οξέαkaridia_kai_adiliaki_prostasia

Αυτά περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, στα θαλασσινά, τα καρύδια και τον λιναρόσπορο και έχουν την ιδιότητα να προστατεύουν τα κύτταρα του δέρματος που έχουν υποστεί φθορά από τον ήλιο.

  1. Μαύρη σοκολάταmavrisokolata_kai_prostasia_apo_ton_ilio

Θεωρείται ότι είναι πολύ σημαντική για το δέρμα μας, καθώς το προστατεύει από τα εγκαύματα λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει, τις φαινόλες και τις κατεχίνες.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *