Κοιλιακό λίπος, τι πρέπει να γνωρίζουμε

koili;a_kai_kafsi_lipous

Η απόκτηση επίπεδης κοιλιάς είναι αίτημα των περισσοτέρων γυναικών και όχι μόνο. Πόσο εύκολη διαδικασία είναι, όμως, η καύση του κοιλιακού λίπους και πόσο ενημερωμένοι είμαστε για αυτό;

Το κοιλιακό ή σπλαχνικό λίπος δεν είναι απαραίτητα κακό, αντιθέτως σε φυσιολογική ποσότητα έχει προστατευτικό ρόλο για τα εσωτερικά όργανα και είναι φυσιολογικό. Το πρόβλημα δημιουργείται, όταν αυτό αυξάνεται με επιπτώσεις όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στην υγεία μας. Μπορεί  να αποδειχθεί επικίνδυνο λόγω των ουσιών και των βλαπτικών ορμονών που παράγει, όπως η κορτιζόλη, που διεγείρει την όρεξή μας με αποτέλεσμα να αναζητούμε περισσότερο γλυκές και λιπαρές τροφές. Βάσει ερευνών έχει ενοχοποιηθεί για την πρόκληση πολλών παθήσεων, όπως των καρδιαγγειακών, για υψηλή αρτηριακή πίεση και για διαβήτη.

Επομένως, η απομάκρυνσή του δεν είναι αναγκαία μόνο για τη βελτίωση της εξωτερικής μας εμφάνισης και για λόγους αισθητικής, αλλά και για την αποφυγή των παραπάνω κινδύνων.

Ωστόσο, αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι ότι η καύση του κοιλιακού λίπους είναι μια πολυπαραγοντική υπόθεση που απαιτεί έναν συνδυασμό σωστής διατροφής, τακτικής άσκησης, επαρκούς ύπνου και αποτελεσματικής διαχείρισης του άγχους.

  1. Σωστή και ισορροπημένη διατροφή

Δεν υπάρχει «μαγική» συνταγή για την καύση του λίπους της κοιλιάς παρά το γεγονός ότι διαφημίζονται πολλές δίαιτες που υπόσχονται καύση του από τη μια μέρα στην άλλη. Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες σε συνδυασμό με κατανάλωση νερού, μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.brokolo_kai_koiliako_lipos

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα, όσοι συμμετέχοντες ακολούθησαν ένα πρόγραμμα διατροφής με λιγότερους υδατάνθρακες και περισσότερα λιπαρά , ήταν και αυτοί που έχασαν περισσότερο κοιλιακό λίπος, ενώ σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Τενεσί, η καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων οδήγησε τις γυναίκες που συμμετείχαν σε μεγαλύτερη απώλεια κοιλιακού λίπους.

Προτίμησε την κατανάλωση τροφών, όπως μήλα, αμύγδαλα, μπρόκολο, κοτόπουλο και απόφυγε επεξεργασμένες τροφές ή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να καις περισσότερες θερμίδες από όσες προσλαμβάνεις.

  1. Τακτική σωματική άσκησηsomatiki_askisi_kai_kafsi_koiliakou_lipous

Η γυμναστική σε καθημερινή βάση μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην εξαφάνιση του κοιλιακού λίπους. Αφιέρωσε περίπου 30 λεπτά κάθε μέρα για σωματική άσκηση. Ακόμη και αν δεν είσαι τύπος του γυμναστηρίου, θα μπορούσες να εντάξεις στην καθημερινότητά σου το τρέξιμο για κάποια λεπτά μέσα στη μέρα ή το περπάτημα σε γρήγορους ρυθμούς ή και να ασχοληθείς με κάποιο σπορ.

  1. Επαρκής ύπνος.ipnos_kai_kafsi_koiliakou_lipous

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, ο επαρκής ύπνος μπορεί να βοηθήσει στην καύση του κοιλιακού λίπους. Αυτό υποστηρίζεται και από αποτελέσματα ερευνών όπου οι συμμετέχοντες με μέσο όρο ύπνου 6-7 ώρες κάθε μέρα εμφάνισαν λιγότερο λίπος σε σύγκριση με εκείνους που κοιμούνταν λιγότερο. Αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα είχαν και έρευνες με γυναίκες που διατηρούσαν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου.

Η έλλειψη ύπνου δημιουργεί άγχος με αποτέλεσμα να εκκρίνεται η κορτιζόλη και η γκρελίνη, η ορμόνη της πείνας, που μας  δημιουργεί την όρεξη να φάμε περισσότερο.

Ωστόσο, ο ύπνος όσο καλός σε ποιότητα και σε ποσότητα και αν είναι, δεν μπορεί να βοηθήσει από μόνος του στην καύση του λίπους παρά μόνο συμπληρωματικά.

  1. Αποτελεσματική διαχείριση του άγχους.stres_agxos_kai_kafsi-koiliakou_lipous

Όσο περισσότερο άγχος έχουμε, τόσο περισσότερο λίπος συσσωρεύεται στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό συμβαίνει, καθώς το στρες ενεργοποιεί μια ορμόνη του εγκεφάλου, την κορτιζόλη,  η οποία εκτός από την όρεξη επηρεάζει και τους υποδοχείς των λιποκυττάρων της κοιλιάς με αποτέλεσμα την αύξηση του λίπους στην περιοχή.

Έρευνες σε γυναίκες με χρόνιο άγχος έχουν καταδείξει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση κοιλιακού λίπους σε σύγκριση με εκείνες που δεν αγχώνονταν.

Το στρες αν και δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, όμως, μπορούμε να το διαχειριστούμε. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι καταπολέμησής του, όπως ένας περίπατος, μια έξοδος με φίλους, τεχνικές χαλάρωσης ή ακόμη και μια έντονη άσκηση για αποφόρτιση.