Καφές: πότε γίνεται ωφέλιμος για την υγεία σου

taofeli_tou_kafe

Ο μεταβολισμός που έχεις, η ποσότητα του καφέ που καταναλώνεις και ο τρόπος που τον πίνεις είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά.

Ξυπνάς με το πλούσιο άρωμά του, ζεσταίνεις τα χέρια σου πάνω από την κούπα που αχνίζει και λαχταράς να πιείς την πρώτη γουλιά που θα σου φέρει μια έκρηξη έντονης γεύσης. Μετά από 10 λεπτά, αισθάνεσαι  ξαφνικά γεμάτος ενέργεια και έτοιμος να αντιμετωπίσεις τη μέρα. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι ο καφές είναι από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο.

Μπορεί, όμως, κάτι τόσο γευστικό να είναι ταυτοχρόνως και καλό;

Μια γρήγορα απάντηση είναι «ναι» με ορισμένες, όμως, επιφυλάξεις. Το πιθανότερο είναι ότι ο καφές μπορεί να προάγει την καλή σου υγεία αντί  να την βλάψει, υπό την προϋπόθεση ότι ο οργανισμός σου μεταβολίζει τον καφέ εύκολα, ότι τον καταναλώνεις σε μέτριες ποσότητες και ότι δεν τον φορτώνεις με γλυκαντικές ουσίες και κρέμες.

Ας ρίξουμε, όμως, στο θέμα μια πιο προσεκτική ματιά.

Αυτοί που μεταβολίζουν τον καφέ  εύκολα και αυτοί που τον μεταβολίζουν αργά.

Τα άσχημα νέα είναι ότι κάποιοι από εμάς έχουν περισσότερη ανοχή στην καφεΐνη σε σύγκριση με άλλους. Όσοι μεταβολίζουν αργά τον καφέ, τείνουν να είναι νευρικοί, παρουσιάζουν τρέμουλο, γενικά αισθάνονται μονίμως τσιτωμένοι και έχοντας πιει έναν ή δύο καφέδες  δεν μπορούν να κοιμηθούν το βράδυ. Αλλά εκτός από τα παραπάνω, ο καφές φαίνεται ότι τους προκαλεί και άλλα προβλήματα, καθώς η κατανάλωσή του συνδέεται με μεγάλο κίνδυνο αποβολής σε περίπτωση εγκυμοσύνης και υψηλή πίεση του αίματος.

Αντιθέτως, όσοι έχουν πιο γρήγορο μεταβολισμό, τείνουν να αισθάνονται πιο ενεργητικοί και δραστήριοι μετά την κατανάλωση καφέ. Εκτός, όμως,  από αυτό δεν επηρεάζεται η υγεία τους από κινδύνους που αντιμετωπίζουν όσοι μεταβολίζουν τον καφέ αργά. Για την ακρίβεια, ο καφές για αυτή την ομάδα των ανθρώπων μπορεί να έχει ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία τους. Περίπου οι μισοί από εμάς ανήκουμε στο πρώτο γκρουπ και οι άλλοι μισοί στο δεύτερο.

Εσύ ξέρεις σε ποια ομάδα ανήκεις;

1 κούπα καφέ ή 20;kafes_kai_ygia

Τα καλά νέα είναι ότι είτε ανήκεις σε αυτούς που μεταβολίζουν τον καφέ αργά, είτε σε εκείνους που τον μεταβολίζουν γρήγορα, μία με δύο κούπες την ημέρα δεν πρόκειται να σου δημιουργήσουν προβλήματα. Αν ανήκεις στους πρώτους, το να πίνεις καφέ με την παραπάνω συχνότητα δεν θα σου προκαλέσει κανένα πρόβλημα, αντιθέτως  θα σε κινητοποιήσει και θα σου δώσει την ενέργεια που σου λείπει. Αν ανήκεις στους δεύτερους, τότε η ίδια κατανάλωση καφέ μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία σου.

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ότι ή κατανάλωση ενός ή δύο καφέδων την ημέρα είναι λογική και ότι μόνο αν πίναμε περισσότερους, θα έπρεπε να τους μειώσουμε.

 Πώς πίνεις τον καφέ.

Αν σου αρέσει ο καφές και πίνεις τακτικά, ίσως θα έπρεπε να σκεφτείς το ενδεχόμενο να αλλάξεις τις συνήθειές σου και να τον πίνεις σκέτο. Ακόμη και αυτοί που επωφελούνται από την κατανάλωση καφέ, χάνουν τα πολύτιμα οφέλη του, όταν τον φορτώνουν με ζάχαρη και κρέμες ή ακόμη χειρότερα με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες που προσθέτουν θερμίδες και χημικά στοιχεία επηρεάζοντας ενδεχομένως τον τρόπο με τον οποίο αυτός μεταβολίζεται.

Όσον αφορά τον Frappuccino, αν και είναι μια περιστασιακή απόλαυση, δεν πρόκειται να συνεισφέρει στην υγεία σου.

Μην ξεχνάς, όταν πίνεις καφέ, να τον συνδυάζεις και με κατανάλωση άλλων υγρών. Αν ασκείσαι κάτω από υψηλές θερμοκρασίες, βεβαιώσου ότι πίνεις αρκετό νερό.

Πώς ο καφές μπορεί να ενισχύσει την υγεία σου.kafes_ygia_kai_eveksia

Ο καφές μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Καλύτερες αθλητικές και πνευματικές επιδόσεις
  • Χαμηλότερα ποσοστά εμφάνισης κάποιων τύπων καρκίνου, νευροεκφυλιστικών ασθενειών, Διαβήτη τύπου 2 (σε κάποιους ανθρώπους).
  • Χαμηλότερα ποσοστά καρδιαγγειακών νόσων και πρόωρο θάνατο (σε ορισμένα άτομα). Πιο συγκεκριμένα, τα αντιοξειδωτικά στοιχεία που περιέχει ο καφές  προστατεύουν τον οργανισμό από την εμφάνιση ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η άνοια και η νόσος του Πάρκινσον.

Φυσικά, τα παραπάνω οφέλη είναι μεγαλύτερα για όσους έχουν γρήγορο μεταβολισμό.

Να θυμάστε ότι η πλειοψηφία της έρευνας όσον αφορά τον καφέ και τις επιδράσεις του αναδεικνύει συσχετίσεις και όχι αιτιώδεις σχέσεις. Δεν μπορεί επομένως, να υποστηριχθεί κάτι με βεβαιότητα, καθώς δεν γνωρίζουμε αν ο καφές από μόνος του έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία ή αν αυτές δημιουργούνται και μπορούν να αποδοθούν στη συμπεριφορά αυτών που τον καταναλώνουν.

Και για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα: Μέχρι η έρευνα να προχωρήσει και εμείς να μάθουμε περισσότερα, απολαύστε ελεύθερα τον πρωινό σας καφέ, χωρίς να υπερβάλετε στην κατανάλωσή του και όσο είναι δυνατό χωρίς να τον φορτώνεται με ζάχαρη, αλλά πίνοντας τον σκέτο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *