Η επιρροή των ανθρώπων γύρω σου στην προσπάθειά σου να αδυνατίσεις

Ερώτηση χρήστη:

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω δεν αφορά συγκεκριμένα το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθώ, αλλά γενικά τον τρόπο ζωής μου. Στο σπίτι περιστοιχίζομαι από φαγητό για παιδιά και μάλιστα για παιδιά στην εφηβεία. Ανά πάσα στιγμή έρχομαι αντιμέτωπη με κέικ, πίτσες, μακαρόνια, πατατάκια, κόρν φλέικς, γάλατα, τυριά, ψωμιά, μερέντες και μαγιονέζες. Επειδή, όμως, εγώ είμαι ο μάγειρας της οικογένειας, μαγειρεύω ό,τι αρέσει σε αυτούς.biskota_kai_diaita

Για παράδειγμα, χθες έφτιαξα κέικ και  μπισκότα, για να πάρουν τα παιδιά στο σχολείο και  κοτόπουλο κοκκινιστό με χυλοπίτες. Αν και  έφαγα μόνο ένα πολύ μικρό μπισκοτάκι (μία καινούργια συνταγή που δοκίμασα), νιώθω πως ξέφυγα. Γενικότερα, νιώθω  πως ξεφεύγω διαρκώς».

Η  πρότασή μας

Από αυτά που μας γράψατε, καταλαβαίνουμε ότι το περιβάλλον στο σπίτι δεν σας βοηθά στην προσπάθειά σας να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή. Αυτό είναι πρόβλημα. Όση θέληση και αν έχετε, το περιβάλλον στο οποίο ζείτε και περνάτε το  χρόνο σας, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση της προσπάθειάς σας. Ορισμένες φορές μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και κάποιες άλλες παρεμποδιστικά. Θα σας προτείναμε, λοιπόν, τα εξής:

  • Σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο τα παραπανίσια κιλά και η έλλειψη ελέγχου που έχετε με το φαγητό επηρεάζουν αρνητικά όχι μόνο εσάς αλλά και τα μέλη της οικογενείας σας. Τα διατροφικά πρότυπα των γονέων επηρεάζουν ασυνείδητα και τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Η επίγνωση αυτή ενδεχομένως να λειτουργήσει δεσμευτικά την επόμενη φορά που θα βρεθείτε αντιμέτωπη με έναν γευστικό πειρασμό.
  • Ζητήστε από τον σύζυγο και τα παιδιά σας να σας αφιερώσουν λίγο χρόνο μέσα στη μέρα. Ενημερώστε τους σε περίπτωση που δεν το έχετε κάνει ήδη πως βρίσκεστε σε διαδικασία δίαιτας ή ακόμη υπενθυμίστε τους την προσπάθειά σας.
  • Να τους αναφέρετε πως τα επιπλέον κιλά παρεμποδίζουν τον ρόλο σας ως μητέρα και σύζυγο και να τονίσετε πως η μεγαλύτερη δυσκολία σας αφορά την αντίστασή σας στα φαγητά που υπάρχουν όλη την ώρα στο σπίτι. Και το πιο σημαντικό! Ρωτήστε τους πώς μπορούν να σας βοηθήσουν και ακούστε αυτά που θα σας πουν. Το πιθανότερο είναι πως θα προτείνουν κάποιες λύσεις που μπορεί να είναι αποτελεσματικές. Από μόνη της, όμως, αυτή η διαδικασία θα αναδείξει το πρόβλημα όχι ως υπόθεση του ενός αλλά ως υπόθεση όλων, εμπλέκοντάς τους στον τρόπο επίλυσής του.
  • Τολμήστε να πειραματιστείτε με νέες συνταγές, αντικαθιστώντας τα ιδιαίτερα παχυντικά υλικά με άλλα πιο υγιεινά. Η δοκιμή αυτή μπορεί να έχει θεαματικά αποτελέσματα, καθώς και εσείς θα γλιτώσετε από επιπλέον θερμίδες και τα παιδιά θα ευχαριστηθούν δοκιμάζοντας κάτι καινούριο και εξίσου απολαυστικό. Για παράδειγμα, φτιάξτε μια πίτσα με ζύμη από κιμά κοτόπουλου ή ένα γλυκό χωρίς ζάχαρη. Μην ξεχνάτε πως η γεύση ξεκινά από την εμφάνιση, γι’ αυτό φροντίστε τα πιάτα που θα δημιουργήσετε να είναι ελκυστικά.
  • Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ίσως και κάθε βδομάδα, προβείτε σε επαναπροσδιορισμό του στόχου σας. Κάθε φορά που βρίσκεστε μπροστά σ’ ένα ποπ κόρν ή σε μπισκότα και σοκολάτες που έχουν αφήσει τα παιδιά, πριν τα φάτε, σκεφτείτε τον λόγο για τον οποίο πρέπει να κρατηθείτε μακριά και τις θετικές συνέπειες που θα έχει αυτή σας η απόφαση. Πολύ πιθανόν να αποφύγετε την κατανάλωσή τους, όχι από ανάγκη αλλά από επιλογή.

Δύο λόγια γενικά

Συχνά, υποστηρίζεται ότι το αδυνάτισμα είναι υπόθεση μόνο θερμίδων.  Αν και αυτή η άποψη δεν είναι λανθασμένη, είναι πολύ δύσκολο να υιοθετηθεί από ανθρώπους που έχουν οικογένεια ή έχουν  πολύ περιορισμένο χρόνο.  Το να τους πεις απλά να μειώσουν το φαγητό που τρώνε ακούγεται ουτοπικό.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *