Η δίαιτα των 5 Παραγόντων και απώλεια βάρους

diaita_twn_5_paragodwn

Η δίαιτα των 5 Παραγόντων είναι ένα πρόγραμμα για απώλεια βάρους που δημιουργήθηκε από τον διάσημο προπονητή Harley Pasternak. Πρόκειται για ένα διατροφικό πλάνο που βοήθησε πολλές γυναίκες να φτιάξουν ιδανικά κορμιά.

Είναι, όμως, αυτή η δίαιτα σωστή για σένα; Πριν απαντήσεις, διάβασε τα ακόλουθα.

Τι είναι η διατροφή των 5 Παραγόντων;

Η βασική αρχή είναι να τρως 5 γεύματα κάθε μέρα. Τα γεύματα πρέπει να περιέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως άπαχη πρωτεΐνη, σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, καλά λίπη και να περιλαμβάνουν και ποτά χωρίς ζάχαρη. Οι διατροφικές επιλογές βασίζονται στην αξιολόγηση των τροφίμων με βάση τις επιδράσεις τους στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Τρώγοντας φαγητά με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ή τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, μπορείς να ελέγξεις τις λιγούρες σου και να εμποδίσεις την υπερφαγία, διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά. Επίσης, υπογραμμίζεται η σημασία της πρόσληψης τόσο πρωτεϊνών όσο και φυτικών ινών, καθώς σχετίζονται άμεσα με την απώλεια βάρους αλλά και γενικότερα με την καλή διατροφή.askisi_kai_diaita_5_paragodwn

Σύμφωνα με τον Harley Pasternak, η τακτική σωματική άσκηση αποτελεί το 50% του διατροφικού προγράμματος. Πρέπει να ασκείσαι 5 μέρες την εβδομάδα, προκειμένου να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα. Προτείνει 5 ασκήσεις οι οποίες πρέπει να γίνονται πέντε μέρες κάθε εβδομάδα. Η μέση διάρκεια της κάθε άσκησης είναι περίπου 5 λεπτά.

Η διατροφή των 5 Παραγόντων είναι ένα διατροφικό πλάνο για 5 μέρες, αλλά θα χρειαστεί να το ακολουθήσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αν θες να χάσεις περισσότερα από 5 κιλά.

Δεν προσφέρει  γρήγορα αποτελέσματα. Μπορείς να περιμένεις να χάσεις κατά μέσο όρο ½ με 1 κιλό την εβδομάδα. Αυτή η δίαιτα είναι ασφαλής και προσαρμόσιμη και μπορεί να αποτελέσει έναν μόνιμο τρόπο ζωής.

Ποιος μπορεί να δοκιμάσει τη δίαιτα των 5 παραγόντων;

Όλοι θέλουμε να έχουμε ιδανικά σώματα, όμως, αυτό το πρόγραμμα δεν είναι για όλους.

Είναι για σένα:

  • Αν ψάχνεις ένα πρόγραμμα δίαιτας που προσφέρει κατευθυντήριες γραμμές για υγιεινή διατροφή και αντίστοιχα παραδείγματα με απλό και κατανοητό τρόπο.
  • Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το πώς να κάνεις καλύτερες διατροφικές επιλογές, αλλά δεν θέλεις να ακολουθείς το πρόγραμμα αυστηρά, καθώς θα ωφεληθείς από τις αλλαγές που προτείνονται στη διατροφή σου.
  • Αν είχες δοκιμάσει στο παρελθόν πολύ αυστηρές δίαιτες που σε είχαν αφήσει με το αίσθημα της στέρησης.

Δεν είναι για σένα:

  • Αν δεν έχεις χρόνο στη διάθεσή σου να ετοιμάσεις γεύματα, για να πάρεις μαζί σου στη δουλειά και δεν έχεις τη δυνατότητα να τρως κάθε 3 ή 4 ώρες.
  • Αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα και κάθε φορά που είσαι αγχωμένος/η καταλήγεις να τρως (συναισθηματικό φαγητό).

Αν δεν θέλεις να μαγειρέψεις, πρέπει να αφιερώσεις χρόνο και να οργανώσεις τα γεύματά σου μόνος σου.

Αν συνηθίζεις να τρως έξω, ίσως αυτή η δίαιτα να είναι μια πρόκληση για σένα. Ενώ στην αρχή τα φαγητά που μπορείς να παραγγείλεις είναι περιορισμένα, στη συνέχεια θα προσαρμοστείς στις νέες διατροφικές συνήθειες και θα είσαι σε θέση να κάνεις τις κατάλληλες επιλογές, ακόμη και να ζητήσεις κάτι διαφορετικό, αν χρειαστεί.

Πόσο δουλεύει η δίαιτα των 5 παραγόντων;h_diaita_twn_5_paragondwn

Η δίαιτα των 5 παραγόντων προσφέρει οδηγίες για μια υγιεινή διατροφή, συστήνει μια ποικιλία τροφίμων χωρίς να αποκλείει καμία κατηγοριών τροφών και είναι προσαρμόσιμη στις δικές σου προτιμήσεις. Επίσης, περιλαμβάνει τακτική σωματική άσκηση. Όλα τα παραπάνω είναι το σήμα κατατεθέν για ένα υγιές διατροφικό πλάνο.

Πρόκειται για μια καλή διατροφή, με απλές συμβουλές, για να κάνεις καλύτερες διατροφικές επιλογές και να γίνεις πιο δραστήριος σωματικά. Δεν υπάρχει καμία μαγική απώλεια βάρους τρώγοντας 5 γεύματα τη μέρα και το να απαιτείται να φας και τα 5 τρόφιμα από τους 5 βασικούς παράγοντες μαζί δεν είναι απαραίτητα περισσότερο αποτελεσματικό από το να τα τρως μεταξύ διαφορετικών γευμάτων ή σνακ.

Η απώλεια των κιλών σχετίζεται στην πραγματικότητα με τις θερμίδες. Είτε φας 5 ή 3 γεύματα την ημέρα, αν καις περισσότερες θερμίδες από όσες παίρνεις, θα χάσεις βάρος. Αν απομακρύνεις εντελώς από τη διατροφή σου τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες και ζάχαρη, όπως το άσπρο ψωμί και τα ανθρακούχα αναψυκτικά και τα αντικαταστήσεις αντίστοιχα με δημητριακά ολικής άλεσης και με ποτά χωρίς ζάχαρη σε συνδυασμό με γυμναστική τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας,  τότε σίγουρα θα χάσεις βάρος.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *