Η αλήθεια για το λίπος της κοιλιάς.

6 μύθοι και πραγματικότητες για το λίπος στην κοιλιά

Αληθεύει ότι μπορείς να μειώσεις το λίπος της κοιλιάς, αν ακολουθήσεις μια συγκεκριμένη δίαιτα και ότι υπάρχει ένα ειδικό φαγητό που προσθέτοντάς στο στη δίαιτά σου κάνει την μέση σου λεπτότερη;

Και τι γίνεται με τις ασκήσεις για τους κοιλιακούς; Βοηθούν πραγματικά να τους «χτίσεις»;

Πριν επενδύσεις χρόνο και ενέργεια στο να αλλάξεις το σώμα σου, μάθε όλη την αλήθεια.

 Πολύ πιθανό να έχεις διαβάσεις τις ακόλουθες δηλώσεις σε περιοδικά ή μπορεί να τις έχεις ακούσει στο γυμναστήριο. Αυτή, όμως, είναι η αλήθεια που κρύβεται πίσω απ’ ό,τι λέγεται για το κοιλιακό λίπος.

Μύθος ή πραγματικότητα: τα προϊόντα ολικής άλεσης βοηθούν στη μείωση του κοιλιακού λίπους.katapolemisi_koiliakoulipous

Η παραπάνω δήλωση ισχύει για κάποιους που κάνουν δίαιτα. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition κατέδειξε ότι ανάμεσα σε παχύσαρκα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, αυτά που σημείωσαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους γύρω από την περιοχή της μέσης ήταν αυτά που ακολουθούσαν μια δίαιτα ελεγχόμενη σε θερμίδες και πλούσια σε προϊόντα ολικής άλεσης, απ’ ό,τι αυτά που έκαναν την ίδια διατροφή έχοντας, όμως, αντικαταστήσει τα ολικής άλεσης με επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ενδεχομένως οι τροφές ολικής άλεσης να διευκολύνουν το σώμα να κινητοποιήσει τα αποθέματα λίπους. Ωστόσο, η μειωμένη πρόσληψη θερμίδων είναι αυτή που οδηγεί στην απώλεια βάρους και επομένως αν θες να αδυνατίσεις, τα προϊόντα ολικής άλεσης πρέπει να αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου διατροφικού προγράμματος με λίγες θερμίδες.

Μύθος ή πραγματικότητα: οι ασκήσεις για κοιλιακούς μειώνουν το λίπος της κοιλιάς.

Η παραπάνω δήλωση είναι ένας μύθος. Δυστυχώς, αν είσαι υπέρβαρος, ακόμη και αν κάνεις εκατοντάδες κοιλιακούς, δεν θα καταφέρεις να λεπτύνεις την περιοχή γύρω από την κοιλιά σου. Αν οι κοιλιακοί μύες σου είναι καλυμμένοι με περίσσιο λίπος, η ενδυνάμωσή τους δεν πρόκειται να κάνει την κοιλιά σου και την γύρω περιοχή να φαίνονται πιο αδύνατες. Παρόλα αυτά, αν έχεις κανονικό βάρος, η σωστή και συνεπής άσκηση για κοιλιακούς θα βοηθήσει την περιοχή γύρω από το στομάχι σου να δείχνει πιο τονωμένη.

Μύθος ή πραγματικότητα: Πρέπει να ακολουθείς μια συγκεκριμένη διατροφή, για να μειώσεις το κοιλιακό λίπος.

Πρόκειται για μύθο. Μερικές δίαιτες μπορεί να σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι χάνεις βάρος μόνο στην περιοχή της κοιλιάς. Για παράδειγμα, οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες ή  η South Beach Diet είναι δημοφιλή διατροφικά προγράμματα σε ανθρώπους που θέλουν να αδυνατίσουν γύρω από τη μέση. Όταν, όμως, χάνεις βάρος, δεν μπορείς να επιλέξεις ποιο σημείο του σώματός σου θα λεπτύνει.

Καθώς πολλοί από αυτούς που ακολουθούν μια δίαιτα έχουν συσσωρεύσει μεγάλη ποσότητα λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, αυτό είναι και το πρώτο σημείο στο οποίο παρατηρούν αλλαγή. Ένα πρόγραμμα διατροφής δεν μπορεί να στοχεύει σε κάθε μία περιοχή του σώματος όπου εμφανίζεται η απώλεια βάρους.

Μύθος ή πραγματικότητα: Πρέπει να κάνεις μεγάλης έντασης γυμναστική, για να κάψεις το κοιλιακό λίπος.

Αν και αποτελεί μύθο, υπάρχει μια δόση αλήθειας στο γεγονός ότι η σκληρή γυμναστική βοηθά στην απώλεια βάρους. Η μείωση του λίπους στην κοιλιακή χώρα δεν απαιτεί ασκήσεις μεγάλης έντασης, αλλά η έντονη προπόνηση είναι πολύ αποτελεσματική για την καύση του. Παρόλα αυτά μπορείς να χάσεις βάρος, απλώς περπατώντας.

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο της Louisiana διαπίστωσαν ότι το περπάτημα στα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα για 2 μίση περίπου ώρες κάθε βδομάδα ήταν αρκετό, για να συρρικνωθεί μέσα σε ένα μόλις  μήνα το κοιλιακό λίπος κατά έναν πόντο. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το περπάτημα φαίνεται να μειώνει το κοιλιακό λίπος πριν την μείωσή του σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή του σώματος.

Ερευνητές από το Wake Forest University  μελέτησαν 45 υπέρβαρες γυναίκες και βρήκαν ότι εκείνες που περπατούσαν για 30 με 55 λεπτά 3 φορές την εβδομάδα,  μείωσαν τα κοιλιακά λιπώδη κύτταρά τους σε ποσοστό σχεδόν 20%.

Μύθος ή πραγματικότητα: το κοιλιακό λίπος είναι πιο επικίνδυνο από οποιοδήποτε άλλο λίπος.

Αυτό αληθεύει. Το κοιλιακό λίπος συχνά αποκαλούμενο και σπλαχνικό λίπος είναι επικίνδυνο εξαιτίας του μέρους της εναπόθεσής του. Περιβάλλει τα όργανά σου και αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακές νόσους. Σύμφωνα με έρευνα  από το  National Institutes of Health οι γυναίκες που είχαν  μέση πάνω από 28 πόντους είχαν διπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή πάθηση απ’ ό,τι εκείνες  που είχαν λεπτότερη μέση.

Μπορείς να βρεις αν το λίπος της κοιλιάς σου αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και άλλων ασθενειών, μετρώντας την περιφέρεια της μέση σου  ή υπολογίζοντας την αναλογία μέσης-ισχύων.

Μύθος ή πραγματικότητα: λιγότερο διατροφικό λίπος σημαίνει λιγότερο κοιλιακό λίπος.

Πρόκειται για μύθο και πραγματικότητα μαζί. Αν μειώσεις το λίπος στην διατροφή σου, θα μειώσεις και τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνεις καθημερινά. Αν τρως λιγότερο, πιθανότατα θα χάσεις βάρος. Αλλά, η κατανάλωση διατροφικού λίπους με μέτρο μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να μείνεις προσηλωμένος στο διατροφικό σου πρόγραμμα για απώλεια βάρους.

Το κλειδί στην υπόθεση  είναι να διαλέξεις το σωστό είδος λίπους, όπως είναι οι ξηροί καρποί και οι ελιές.

Να θυμάσαι ότι δεν υπάρχει κάποιο μαγικό χάπι ή προϊόν ή μια μαγική μερίδα που θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος μόνο από την περιοχή της κοιλιάς. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις αυτό, είναι να ακολουθήσεις τις παραδοσιακές μεθόδους,  όπως μια υγιεινή διατροφή και πολλή άσκηση.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *