Η αλήθεια για τους 5 πιο συνηθισμένους διατροφικούς μύθους.

Το να ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή και να τρως σωστά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν αντικρουόμενες ενδείξεις για το φαγητό και την διατροφή και πολλές πληροφορίες και απόψεις που προέρχονται από πολλές και διαφορετικές πηγές.

Επίσης, έχουν καλλιεργηθεί με το πέρασμα του χρόνου ορισμένοι διατροφικοί μύθοι.

Τα παραπάνω καθιστούν ακόμη πιο δύσκολο το να γνωρίζεις τι είναι καλό για σένα και τι όχι.

Παράλληλα, με τις ισχύουσες επιστημονικές απόψεις για τη διατροφή, θα μοιραστούμε μαζί σου κάποιους συνηθισμένους διατροφικούς μύθους και θα σου πούμε τι χρειάζεται να γνωρίζεις για αυτούς.

Μύθος # 1  Η ακατέργαστη ζάχαρη είναι καλύτερη από την άσπρη. zaxari_kai diatrofikoi_mithoi

Δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Η ακατέργαστη ζάχαρη, γνωστή και ως «ζάχαρη δυναμίτης», αν και έχει πιο σκούρο χρώμα και μεγαλύτερους κρυστάλλους, η χημική της σύνθεση παραμένει ίδια. Είναι σακχαρόζη, η οποία είναι μισή γλυκόζη και μισή φρουκτόζη. Η γεύση της είναι τόσο ωραία, ώστε είναι σχεδόν αδύνατον να χρησιμοποιήσεις λιγότερη στο γάλα ή στα δημητριακά σου. Μην ξεχνάς ότι το πρόβλημα με τα πρόσθετα σάκχαρα σχετίζεται με τα βαριά επεξεργασμένα τρόφιμα.

Μύθος #2 Τα βιολογικής καλλιέργειας τρόφιμα είναι πιο θρεπτικά από τα συμβατικά.

Βάσει ορισμένων ερευνών που σύγκριναν τα βιολογικής καλλιέργειας τρόφιμα με εκείνα που καλλιεργήθηκαν με τακτικές μεθόδους, διαπιστώθηκε ότι κάποια βιολογικά τρόφιμα ίσως περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C. Σύμφωνα πάλι με άλλες έρευνες δεν βρέθηκε καμία διαφορά μεταξύ τους. Ακόμη και αν υπάρχει τέτοιου είδους διαφορά, αυτή είναι μηδαμινή.

Οι κύριοι λόγοι για να επιλέξεις βιολογικά τρόφιμα, είναι η αποφυγή των χημικών στοιχείων, όπως τα φυτοφάρμακα, καθώς και η υποστήριξη της τοπικής γεωργίας. Τα φρούτα και τα λαχανικά που δεν είναι βιολογικά, είναι εξίσου θρεπτικά και καλά για τη διατροφή σου.

Μύθος # 3 Τα σκούρα αυγά είναι πιο θρεπτικά από τα άσπρα.avga_kai_diatrofikoi_mythoi

Το χρώμα στα κελύφη των αυγών εξαρτάται από την ράτσα της κότα που τα γέννησε. Η θρεπτική αξία στο εσωτερικό τους παραμένει η ίδια. Ανεξαρτήτως χρώματος τα αυγά αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λουτεΐνης και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο ζωικό λίπος. Τα α αυγά είναι μια χορταστική τροφή και η κατανάλωσή τους (1 ή 2 αυγά την ημέρα) μπορεί να ενισχύσει μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή.

Μύθος # 4 Το θαλασσινό αλάτι είναι καλύτερο από το συνηθισμένο.

Το αλάτι είναι αλάτι. Είναι μισό νάτριο και το μισό χλωριούχο. Το θαλασσινό αλάτι μπορεί να έχει διαφορετικό χρώμα και ελαφρώς διαφορετική γεύση  λόγω της ύπαρξης επιπλέον μετάλλων , αλλά το πραγματικό όφελος από αυτά τα μέταλλα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Το μοναδικό πλεονέκτημα του να χρησιμοποιείς θαλασσινό αλάτι είναι ότι λόγω των μεγαλύτερων κρυστάλλων του μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερη χρήση.

Μύθος # 5 Τα τρόφιμα χωρίς χοληστερίνη είναι πάντα καλύτερα για την καρδιά.

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σχετίζονται  με αυξημένο κίνδυνο καρδιοαγγειακών νόσων. Δεν είναι,  όμως, η μείωση των φαγητών με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη αυτό που θα σε βοηθήσει περισσότερο, όσο η προσοχή που πρέπει να  δίνεις  στην πρόσληψη κορεσμένων λιπών και στην γενικότερη διατροφή σου. Πολλά τρόφιμα αν και έχουν την ένδειξη « χωρίς χοληστερίνη», έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, νάτριο, ζάχαρη και θερμίδες γεγονός που μπορεί να φέρει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα για την καρδιά.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *