«Εύκολη» δίαιτα, η δίαιτα που μπορείς να ακολουθήσεις

diatrofi_diaita_diatrofikes_anages

Όλο και πιο συχνά γίνεται λόγος για δίαιτες που υπόσχονται άμεση απώλεια κιλών λίγο πριν τις γιορτές και λίγο πριν την έξοδό μας στην παραλία ενόψει διακοπών. Γρήγορη δίαιτα, εύκολη δίαιτα, δίαιτα express, δίαιτα σε 3 μέρες, δίαιτα που εξαφανίζει το κοιλιακό λίπος σε μια βδομάδα και πολλές άλλες «μαγικές» διατροφές.

Ποιος δεν θέλει να χάσει τα περιττά κιλά που έχει φορτωθεί όλο το χειμώνα μέσα σε λίγες μέρες και να αλλάξει το σώμα του μια και έξω;

Όσο εύκολο, όμως, και αν ακούγεται, άλλο τόσο επικίνδυνο είναι. Η λύση στο πρόβλημα των κιλών σε καμία περίπτωση δεν είναι κάποια από τις παραπάνω δίαιτες, οι οποίες δεν οδηγούν σε ουσιαστική απώλεια βάρους και μακροπρόθεσμη συντήρηση των επιθυμητών κιλών. Η λύση είναι μια ισορροπημένη διατροφή και μια δίαιτα εύκολη για σένα.

Τι εννοούμε, όμως, «εύκολη» δίαιτα;

Όχι βέβαια τη δίαιτα της ταχύτητας και της επικίνδυνης ευκολίας. Με τον όρο «εύκολη» αναφερόμαστε σε μια δίαιτα που μπορείς να ακολουθήσεις και να εντάξεις στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Μια δίαιτα που θα μπορείς να φέρεις εις πέρας και δεν θα τη σταματήσεις λίγο αφότου την ξεκινήσεις.

Το κλειδί της επιτυχίας στην υιοθέτηση ενός διατροφικού προγράμματος είναι η σωστή επιλογή του.

Συχνά, πολλοί στην προσπάθειά τους να χάσουν τα περιττά κιλά που τους βασανίζουν εδώ και καιρό, πέφτουν στην παγίδα να ακολουθήσουν διάφορες ανορθόδοξες δίαιτες, που καταπονούν τον οργανισμό τους δίχως αποτέλεσμα. Ακολουθούν μια γρήγορη διατροφή λίγων ημερών ή κάποια πολύ αυστηρή δίαιτα. Γρήγορα, όμως, αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν αυτό τον ακραίο τρόπο διατροφής και εγκαταλείπουν την προσπάθεια πιο απογοητευμένοι από ποτέ.

Το θέμα δεν είναι να αρχίσουμε μια δίαιτα υπερβολική και αυστηρή, ούτε μια δίαιτα ταχύτητας. Καμία από τις παραπάνω δεν θα μας εξασφαλίσει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να επιλέξουμε το διατροφικό εκείνο πρόγραμμα που θα συμβαδίζει με τις δικές μας ανάγκες.

Επιλέγεις μια δίαιτα που είναι «εύκολη» για σένα σημαίνει:

  • Δίαιτα που είναι προσαρμοσμένη στις δικές σου ενεργειακές ανάγκες και τις δικές σου διατροφικές προτιμήσεις. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να ακολουθήσεις μία δίαιτα που περιλαμβάνει ένα πλούσιο πρωινό, όταν εσύ δεν έχεις μάθει να τρως καθόλου το πρωί ή μια δίαιτα που περιλαμβάνει γάλα και δημητριακά που εσένα δεν σου αρέσουν. Ακόμη, διαφορετική δίαιτα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος που εργάζεται πολλές ώρες σε ένα γραφείο και διαφορετική εκείνος που βρίσκεται συνέχεια σε κίνηση, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση ως προς την κατανάλωση ενέργειας και επομένως και ως προς την ανάγκη για κατανάλωση τροφής.
  • Δίαιτα προσαρμοσμένη στον τρόπο ζωής σου. Εάν δουλεύεις πολλές ώρες σε ένα γραφείο, το αυστηρά προκαθορισμένο γεύμα σε μια συγκεκριμένη ώρα είναι πολύ δύσκολο να δουλέψει. Το ίδιο δύσκολο μπορεί να αποδειχθεί το να χάσεις κιλά και να ακολουθήσεις μια δίαιτα, όταν για παράδειγμα βρίσκεσαι πολλές ώρες τη μέρα στο δρόμο ή αντίθετα μέσα στο σπίτι έχοντας γύρω σου διάφορους γευστικούς πειρασμούς.
  • Δίαιτα που θα σου επιτρέπει πού και πού να υποκύψεις στις επιθυμίες σου. Δεν είναι απαγορευτικό κάποιες φορές να ενδίδεις σ ’έναν γευστικό πειρασμό, όπως να φας το αγαπημένο σου γλυκό, αρκεί να είναι σε μικρή ποσότητα και να μη γίνεται συχνά. Οι πολύ αυστηρές δίαιτες που απαγορεύουν τέτοιου είδους «παρασπονδίες», συχνά οδηγούν το άτομο σε στερητικό σύνδρομο και αργά ή γρήγορα σε επεισόδια υπερφαγίας.
  • Δίαιτα που θα σου δημιουργήσει νέες διατροφικές συνήθειες. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι να χάσεις τα κιλά ακολουθώντας μια γρήγορη ή αυστηρή δίαιτα. Το σημαντικότερο είναι η διατήρηση των επιθυμητών κιλών μακροπρόθεσμα και αυτό θα επιτευχθεί με την αλλαγή στις διατροφικές σου συνήθειες. Μόνο όταν εντάξεις στο καθημερινό σου πρόγραμμα πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και καταφέρεις αυτές να τις εγκαταστήσεις, θα μπορέσεις και να παραμείνεις στο επιθυμητό βάρος και ταυτόχρονα να υιοθετήσεις έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *