Δίαιτα που συνδυάζει τρόφιμα: Μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους;

sindiasmos_trofimon_kai_apolia_varous

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ένας συνδυασμός τροφίμων ενισχύει την πέψη και κατά συνέπεια σε βοηθά να χάσεις βάρος.

Κάποιοι που κάνουν δίαιτα προκειμένου να χάσουν βάρος, κάνουν αλλαγές σε αυτά που τρώνε. Κάποιοι άλλοι για να αδυνατίσουν, τροποποιούν την ποσότητα φαγητού που καταναλώνουν. Αυτοί, όμως, που είναι οπαδοί μιας διατροφής που συνδυάζει τρόφιμα, αλλάζουν τον τρόπο που τρώνε, για να δουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στη ζυγαριά τους.

Μια συνδυαστική διατροφή απαιτεί να ταιριάξεις ορισμένα τρόφιμα στο γεύμα και να αποφύγεις άλλα, προκειμένου να ενισχύσεις την διαδικασία της πέψης και να χάσεις γρηγορότερα βάρος. Ωστόσο, τα επιστημονικά ευρήματα δεν υποστηρίζουν το ίδιο, σε αντίθεση με πολλούς που ακολουθούν την παραπάνω διατροφή και ορκίζονται στο όνομά της.

Τί είναι η συνδυαστική διατροφή;

Αν ακολουθείς μια τυπική αμερικάνικη δίαιτα, συνδυάζεις στο γεύμα σου κρέας με άμυλο. Για παράδειγμα, μπορεί να τρως για βραδινό ένα χάμπουργκερ και τηγανητές πατάτες ή ζυμαρικά με κεφτεδάκια. Για πρωινό τρως αυγά, μπέικον και τοστ και στο μεσημεριανό ένα σάντουιτς που βάζεις μέσα κρέας.

Όταν ακολουθείς μια συνδυαστική διατροφή, ποτέ δεν τρως μαζί πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.proteini_kai_idatanthrakes

Ο συνδυασμός των λανθασμένων τροφίμων επηρεάζει τη χώνεψη και δημιουργούνται προβλήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τροφή που δεν χωνεύεται εύκολα να παραμένει στο στομάχι και να προκαλεί ζυμώσεις. Εξαιτίας αυτού, θεωρούν ότι μπορεί κάποιος να αρρωστήσει ή ακόμη και να πάρει περισσότερο βάρος.

Υπάρχουν διαφορές μεταξύ των διατροφών που στηρίζονται σε έναν συνδυασμό τροφίμων. Σε γενικές, όμως, γραμμές οι βασικοί κανόνες είναι οι ίδιοι. Όσοι κάνουν αυτή τη δίαιτα ακολουθούν αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές στον προγραμματισμό των γευμάτων και των σνακ.

  • Πες αντίο στο κρέας και τις πατάτες. Ποτέ μην συνδυάζεις πρωτεΐνη (περιέχεται σε αυγά, κρέας, τυρί και θαλασσινά) με αμυλούχες τροφές, όπως το ψωμί, το ρύζι, τα κολοκύθια ή τα δημητριακά.
  • Κατανάλωσε αμυλούχες τροφές συμπεριλαμβανομένων των δημητριακών και των λαχανικών που περιέχουν άμυλο με μαγειρεμένα μη αμυλούχα λαχανικά, όπως τα φυλλώδη.
  • Απόφυγε γλυκά φρούτα όσο το δυνατό περισσότερο και προτίμησε αντί για αυτά ξινά ή φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.
  • Απόφυγε την επεξεργασμένη ζάχαρη και αντίστοιχα προϊόντα που την περιλαμβάνουν.
  • Αν καταναλώνεις γλυκά φρούτα, κάντο με άδειο στομάχι.
  • Προτίμησε να τρως ξηρούς καρπούς, σπόρους ή αποξηραμένα φρούτα μόνο μαζί με ωμά λαχανικά.
  • Πίνε πολύ νερό, αλλά όχι μαζί με τα γεύματά σου.

Αν ακολουθείς τέτοιου είδους διατροφή, μπορείς να καταναλώσεις αλκοόλ. Τα ξηρά λευκά και κόκκινα κρασιά υπάγονται στην κατηγορία με τις πρωτεΐνες. Οι μπύρες θεωρούνται αμυλούχες. Τρόφιμα όπως η μαύρη σοκολάτα, το γάλα αμυγδάλου, οι κρόκοι αυγών, οι κρέμες, τα λεμόνια, το βούτυρο και το λάδι θεωρούνται «ουδέτερες» τροφές και μπορούν να καταναλωθούν σε συνδυασμό με πολλές άλλες.

 Συνδυασμός τροφών: Επιστήμη και ιστορία.

 Παρά το γεγονός ότι μπορείς εύκολα να βρεις στο διαδίκτυο πολλές πηγές για συνδυασμό τροφίμων, αυτού του είδους η δίαιτα δεν είναι μια καινούρια μανία για απώλεια βάρους. Η θεωρία πίσω από αυτή έχει την βάση της στον 20 αιώνα, όταν κάποιοι επιστήμονες και διασημότητες της εποχής άρχισαν να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής.

Η πιο παλιά εκδοχή αυτής της συνδυαστικής διατροφής αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1920 από έναν φυσικό με το όνομα William Howard Hay. Οι οπαδοί του διαίρεσαν το φαγητό σε τρεις κατηγορίες: Οξύ, αλκαλικό και ουδέτερο.

Οι τροφές με οξέα (κρέας, θαλασσινά και άλλα φαγητά πλούσια σε πρωτεΐνες) και οι αλκαλικές τροφές δεν πρέπει ποτέ να αναμειγνύονται. Σύμφωνα με τον Dr. Hay η συνδυαστική διατροφή επιτρέπει στο στομάχι να διατηρήσει τη σωστή ισορροπία σε οξέα και αλκαλικά, επομένως βελτιώνει την υγεία και οδηγεί σε απώλεια βάρους.

Η  διατροφική αυτή προσέγγιση δέχθηκε αυστηρή κριτική στη δεκαετία 1920 με 1930 και είναι ακόμη υπό αμφισβήτηση. Ανάμεσα στα κυριότερα αντεπιχειρήματα ήταν ότι τα περισσότερα φαγητά μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως οξέα ή αλκαλικά. Για παράδειγμα, το σπανάκι είναι ένα πράσινο φυλλώδες λαχανικό που επιπλέον προσφέρει στον οργανισμό πρωτεΐνη. Δημητριακά, όπως η κινόα, παρέχουν επίσης αμυλώδεις υδατάνθρακες και πρωτεΐνη. Είναι σχεδόν αδύνατο να  κατηγοριοποιήσεις τα τρόφιμα σύμφωνα με τους κανόνες αυτού του διατροφικού πλάνου.

Επιπλέον, η διατροφή με συνδυασμό τροφών δεν υποστηρίζεται και από επιστημονικά δεδομένα. Μόνο μια τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή διεξήχθη και οι ερευνητές δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν ότι ο συνδυασμός των τροφών έχει κάποια επίδραση στην απώλεια βάρους ή στη μείωση του σωματικού λίπους.

 Ο συνδυασμός τροφών βοηθά στην απώλεια βάρους;sindiasmos_trofimon_kai_apolia_ varous

Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες η διατροφή με συνδυασμό τροφίμων δεν οδηγεί σε αποτελεσματική απώλεια βάρους, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι ακολουθώντας τη δεν θα χάσεις βάρος. Στην πραγματικότητα, αν ακολουθήσεις κατά γράμμα τους κανόνες, είναι πιθανό να αδυνατίσεις. Το πιθανότερο, όμως, είναι ότι αυτή η απώλεια βάρους δεν σχετίζεται καθόλου με τον συνδυασμό συγκεκριμένων τροφίμων.

Τέτοιου είδους δίαιτες με αυστηρούς κανόνες απαιτούν να σκέφτεσαι συνεχώς τις επιλογές που πρέπει να κάνεις και απορρίπτουν τα επεξεργασμένα τρόφιμα που συνήθως είναι ένας συνδυασμός από πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και διάφορα λίπη. Όταν, όμως, δεν καταναλώνεις καθόλου κενές θερμίδες και προσεκτικά οργανώνεις κάθε γεύμα ή σνακ, είναι πολύ πιθανό να μειώσεις την πρόσληψη θερμίδων και να αδυνατίσεις.

Ωστόσο, υπάρχει ο εξής «κίνδυνος»: Τέτοιου είδους δίαιτες είναι πολύ δύσκολο να τις ακολουθήσεις, γι’ αυτό το λόγο είναι απίθανο να τις τηρήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μόλις τις σταματήσεις και επιστρέψεις στις παλιές σου διατροφικές συνήθειες, θα πάρεις πίσω όσα κιλά  έχασες και ακόμη περισσότερα. Επομένως, αν και μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή τη δίαιτα, τα αποτελέσματά της δεν θα έχουν διάρκεια.

Χρήσιμες συμβουλές.

Ο συνδυασμός τροφών και άλλα διατροφικά πλάνα με συγκεκριμένες οδηγίες φαίνονται ελκυστικά σε πολλούς από εμάς, γιατί έχουν την αφετηρία τους σε παραδοσιακούς κανόνες διατροφής. Ωστόσο, δύσκολα τα ακολουθούμε. Κάποιες φορές αποτελούν μια νέα προσέγγιση στην απώλεια βάρους που ακούγεται πολύ πιο εύκολη από όλες τις προηγούμενες αποτυχημένες μας προσπάθειες. Αλλά η ουσία είναι ότι δεν εξασφαλίζουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα όσον αφορά γενικότερα την υγεία και ειδικότερα την απώλεια βάρους και συγχρόνως μας αποσπούν την προσοχή από προγράμματα υγιεινής διατροφής και άσκησης που πιθανώς να έφερναν πραγματικά αποτελέσματα στη ζυγαριά μας.

Αν προτεραιότητά σου είναι να χάσεις βάρος, απόφυγε τα παραπάνω νέα διατροφικά πλάνα και επικεντρώσου στο να κάνεις μικρές και λογικές αλλαγές στη διατροφή σου, αυξάνοντας ταυτόχρονα την καθημερινή σου δραστηριότητα. Συμβουλέψου ένα διαιτολόγο ή έναν ειδικό σε θέματα υγείας, προκειμένου να θέσετε μαζί τους στόχους και να παρακολουθείτε την πρόοδό σου. Είναι πολύ πιο πιθανό να δείτε μακροπρόθεσμα οφέλη, όταν ακολουθείτε διατροφικά πλάνα που έχουν επιστημονικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *