Ένας «ιδιαίτερος» λόγος για τον οποίο δεν χάνεις βάρος.

kalos_ipnos_kai apolia_varous

ΎπνοςΑν και πολλοί  από εμάς γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε περισσότερο ύπνο, δεν το βάζουμε ως προτεραιότητα. Προτιμάμε να μείνουμε έξω λίγο περισσότερο ή να παρακολουθήσουμε ένα ακόμη επεισόδιο από την αγαπημένη μας σειρά στην τηλεόραση ή προσπαθούμε να κάνουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούμε, πριν πέσουμε στο κρεβάτι.

Αν, όμως, θέλετε να χάσετε κιλά, πρέπει να έχετε έναν καλό ύπνο.

Γιατί ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός για την απώλεια βάρους;

  • Σύμφωνα με το Center for Disease Control and Prevention, 1 στους 3 ενήλικες στερείται τον ύπνο.

    Κατά μέσο όρο χρειαζόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες ύπνο την νύχτα. Αν δεν κοιμάσαι αρκετά, ίσως βάζεις τον εαυτό σου σε κίνδυνο.

  • Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους η στέρηση ύπνου μπορεί να εμποδίσει την απώλεια βάρους.

    Έχεις λιγότερες πιθανότητες να πας γυμναστήριο, αν είσαι κουρασμένος, και ως γνωστόν τα ξενύχτια συχνά καταλήγουν σε περισσότερο φαγητό και φτωχές διατροφικές επιλογές.

Ωστόσο, υπάρχει και ένας βιολογικός παράγοντας που εξηγεί την δυσκολία απώλειας βάρους λόγω της στέρησης ύπνου. Όταν κοιμάσαι λιγότερο, πεινάς περισσότερο. Για αυτό είναι υπεύθυνες δύο ορμόνες: η γκρενίλη και η λεπτίνη. Η γκρενίλη ενεργοποιεί την πείνα και η λεπτίνη τη σταματά. Οι μελέτες, όμως, δείχνουν ότι όταν στερείσαι τον ύπνο, παράγεις περισσότερη γκρενίλη και λιγότερη λεπτίνη. Όταν συμβαίνει αυτό, το σώμα σου δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά την ινσουλίνη. Υπερβολική ινσουλίνη ισοδυναμεί με επιπλέον αποθήκευση λίπους.

  • Χρειάζεσαι αποδείξεις για τα παραπάνω; Η συσχέτιση ανάμεσα στην παχυσαρκία και την έλλειψη ύπνου έχει υποστηριχθεί από αμέτρητες έρευνες.

    Για παράδειγμα, σε έρευνα του Χάρβαρντ ανάμεσα σε γυναίκες που κοιμόντουσαν 5 ή και λιγότερες ώρες κάθε νύχτα και σε γυναίκες που κοιμόντουσαν 7 ώρες, διαπιστώθηκε ότι οι πρώτες παρουσίασαν 15% μεγαλύτερο κίνδυνο να γίνουν παχύσαρκες από ό,τι οι δεύτερες.

Μην σαμποτάρεις, λοιπόν, την προσπάθειά σου να χάσεις κιλά προσφέροντας στον εαυτό σου λιγότερες ώρες ύπνου.

4 τρόποι για να σε βοηθήσουν να κοιμηθείς και να ξεκουραστείς την νύχτα.ipnos_kai_apolia_varous

Να εντάξεις στο βραδινό σου γεύμα συγκεκριμένες τροφές 

Όλοι μας κάποια στιγμή μετά από ένα πλουσιοπάροχο γεύμα, έχουμε αποδώσει την βαρυστομαχιά και την εξάντλησή μας στο φαγητό. Για παράδειγμα,  η γαλοπούλα έχει αυτή την φήμη, γιατί περιέχει το αμινοξύ τριπτοφάνη, το οποίο ενοχοποιείται για την υπνηλία. Αν συνοδεύεις τη γαλοπούλα με υδατάνθρακες, θα αισθανθείς μεγαλύτερη υπνηλία, γιατί και οι υδατάνθρακες είναι γνωστό ότι σε κάνουν να νυστάζεις.

Προσπάθησε να φτιάξεις ρολά κιμά με γαλοπούλα και βρώμη. Άλλα φαγητά που περιέχουν τριπτοφάνη είναι οι γαρίδες, οι αλεσμένοι σπόροι chia και τα αυγά.

 Άσκηση

Μπορεί να είσαι  πολύ κουρασμένος, αλλά ο φαύλος κύκλος της κούρασης πρέπει κάποια στιγμή να σπάσει. Η άσκηση θα σε βοηθήσει πραγματικά να κοιμηθείς ήσυχα στο τέλος της ημέρας. Διάλεξε όποια ώρα σε βολεύει καλύτερα, για να γυμναστείς, καλό θα ήταν, όμως, να αποφύγεις μια έντονη προπόνηση λίγο πριν πας για ύπνο. Αν δεν είσαι τύπος του γυμναστηρίου, περπάτησε, για να πας στο σπίτι σου ή κάψε θερμίδες περπατώντα ςή κάνοντας δουλειές ακόμη και μέσα σε χώρους του σπιτιού σου, όπως στην κουζίνα.

Βάλε στο πρόγραμμά σου μια ρουτίνα χαλάρωσης.

Προσπάθησε να αποκτήσεις συνήθειες. Με αυτό τον τρόπο το σώμα σου θα αναγνωρίζει πότε είναι η ώρα να πας για ύπνο. Πιες ένα φλιτζάνι τσάι ή κάνε ένα ζεστό μπάνιο, καθώς και τα δύο αρχικά θα ανεβάσουν και στη συνέχεια θα ρίξουν τη θερμοκρασία του σώματός σου, δίνοντας σήμα ότι ήρθε η ώρα του ύπνου.

Επίσης, μπορείς να αρωματίσεις το υπνοδωμάτιο με λεβάντα, καθώς έχει αποδειχθεί πως προκαλεί υπνηλία.siskeves_kai_kaki piotita_ipnou

Μην ξεχάσεις να απενεργοποιήσεις τις ηλεκτρονικές συσκευές σου! Ο εγκέφαλός μας διεγείρεται από το φως που εκπέμπουν συσκευές, όπως τα iPads, iPhones, iPods.

Μην τρως ένα βαρύ γεύμα, πριν πέσεις για ύπνο.

Αυτό που σίγουρα δεν θέλουμε, είναι να πέφτουμε στο κρεβάτι και  το σώμα μας να δουλεύει υπερωρίες, για να χωνέψει. Αυτό μπορεί να μας δημιουργήσει δυσφορία και να δυσκολευτούμε να μας πάρει ο ύπνος.

Όπως ακριβώς και με την άσκηση, απόφυγε να τρως ένα μεγάλο γεύμα 2 ή 3 ώρες, πριν πας για ύπνο. Αν κάποια φορά λίγο πριν πέσεις στο κρεβάτι, νιώσεις ότι πεινάς υπερβολικά, φάε κάτι ελαφρύ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *